Flytta långt långt bort

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag flyttar 1250 kilometer bort om en vecka, ska bo hos en kompis tills jag får lägenhet. Vad tar jag mig till när jag väl får lägenhet? Finns det nått billigt/enkelt sätt att flytta säng, tv, nått bord och massa smågrejer 1250 kilometer bort eller är det lika bra att köpa nytt av allting? Går det skicka grejer med tåg till exempel? Observera att jag är student och lägenheten kommer nog vara på ungefär 20 kvadrat så det blir rätt enkelt att fylla.

Last edited:
Var hamnar man 1250km bort?
Knalla in på något åkeri i hemorten och kolla om de kör på nya bostadsorten.
Förklara läget.
Skall du betala fullpris, så blir det dyrt, men om du får tag på ett mindre åkeri så brukar det gå att fixa lite utanför ordinarie.
Särskilt om du inte har jättebråttom utan de kan ta grejorna när det passar.
Be chaffisen ringa när han är framme.

Du skall inte flytta till skåne eller så?

Jag skall nämligen flytta Lund-Umeå kring 1okt och jag skall köra bil med stoort släp upp och det går tomt ner.

Rejsbussen har väl plats? :va Eller släpet? :va :tungan

Nä, men åkerier brukar som sagts kunna fixa det där, om man frågar snällt. Det händer att de har tom bil åt något håll eller i alla fall lite extra utrymme och kan ta grejerna för några hundringar.

er

Du skall inte flytta till skåne eller så?

Jag skall nämligen flytta Lund-Umeå kring 1okt och jag skall köra bil med stoort släp upp och det går tomt ner.

Jag ska flytta till Göteborg, det är 1250 från Älvsbyn. Jag har fått erbjudande på en lägenhet från den första oktober som jag tackat ja till men jag vet inte än om jag fått den. Jag måste då få ner grejerna till Umeå och sen hämta det i Lund men det skulle ju spara otroligt många mil så det vore lätt värt det.

Jag vet som sagt inte om jag fått lägenheten än, jag har fått erbjudande och tackat ja till den men om jag får den så hör jag absolut av mig till dig. Så kan vi arbeta ut detaljer som ersättning och sånt. :tummenupp

När jag flyttade från Umeå så dumpade jag halva bohaget på vinden. Släpade upp ett kassaskåp bla. :D Orkade helt enkelt inte släpa med allt, dessutom var släpet fullt. Vill minnas att några fotöljer "försvann" vid nån rastplats på vägen också.

Men har du schyssta grejor ska du givetvis spara. Jag hade ändå tänkt byta ut det mesta.

Jag skulle kolla med åkerier om de har nån lastbil som kör där emellan. Tyvärr blir det ju sämra och sämre med billiga liknande saker. Det där med att betala med en bullängd är ju i princip utdött numer om man inte har extremt bra kontakter.

Har du fixat visum och lärt dig språket och allt såntdär?

Jag har blivit antagen till högskolan så jag antar att de fixar visum.

Språket är enkelt. Jag säger hej, brudarna säger oj vad skön dialekt du har, vart kommer du ifrån? Sen säger jag norrland och sen ligger man. Det kan bli lite knepigt när jag ska handla mat och sånt men då kanske jag använder engelska för att undvika pinsamheter i kön.

Jag har blivit antagen till högskolan så jag antar att de fixar visum.

Språket är enkelt. Jag säger hej, brudarna säger oj vad skön dialekt du har, vart kommer du ifrån? Sen säger jag norrland och sen ligger man. Det kan bli lite knepigt när jag ska handla mat och sånt men då kanske jag använder engelska för att undvika pinsamheter i kön.

Om du planerar idka sexuellt umgänge så tänk på att vaccinera dig mot Hepatit A och B innan avresa. Då Göteborg är ett U-land florerar de sexuellt överförbara sjukdomarna.

Jag flyttade från Vindeln till Göteborg och gjorde som så att jag sålde det jag hade i lägenheten och tog med det jag rymde i en Ford.

Välkommen till sveriges bästa stad!

...jag rymde i en Ford.

Som Bonnie & Clyde!

Bonnie+%26+Clyde2.jpg

Många bittra stockholmare här :-( Nåväl, när den enda civilisationen man ser utanför farstukvisten är ryssland så tappar man väl livslusten antar jag.

I ett gammalt, gammalt inlägg (pre-krasch?) så berättade du att du skulle kunna köra naken på bakhjulet genom centrala (var du nu bodde), full som ett ägg hållandes en flaska hembränt i var hand, allt eftersom det inte fanns några poliser på två dagars avstånd. Now, här har vi ett par poliser på lite närmare avstånd, men om du beslutar dig för att göra något liknande på avenyn, postar du ett inlägg här först då så att vi vet?

Välkommen till Göteborg!

Om det var ok för Bush att anfalla Irak för lite olja och teorier om farliga vapen borde man kunna bomba Götet alla hemska tv-program, som är en annan typ av vapen, som de bevisligen producerar.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show