Flytta långt långt bort

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag flyttar 1250 kilometer bort om en vecka, ska bo hos en kompis tills jag får lägenhet. Vad tar jag mig till när jag väl får lägenhet? Finns det nått billigt/enkelt sätt att flytta säng, tv, nått bord och massa smågrejer 1250 kilometer bort eller är det lika bra att köpa nytt av allting? Går det skicka grejer med tåg till exempel? Observera att jag är student och lägenheten kommer nog vara på ungefär 20 kvadrat så det blir rätt enkelt att fylla.

Last edited:
Var hamnar man 1250km bort?
Knalla in på något åkeri i hemorten och kolla om de kör på nya bostadsorten.
Förklara läget.
Skall du betala fullpris, så blir det dyrt, men om du får tag på ett mindre åkeri så brukar det gå att fixa lite utanför ordinarie.
Särskilt om du inte har jättebråttom utan de kan ta grejorna när det passar.
Be chaffisen ringa när han är framme.

Du skall inte flytta till skåne eller så?

Jag skall nämligen flytta Lund-Umeå kring 1okt och jag skall köra bil med stoort släp upp och det går tomt ner.

Rejsbussen har väl plats? :va Eller släpet? :va :tungan

Nä, men åkerier brukar som sagts kunna fixa det där, om man frågar snällt. Det händer att de har tom bil åt något håll eller i alla fall lite extra utrymme och kan ta grejerna för några hundringar.

er

Du skall inte flytta till skåne eller så?

Jag skall nämligen flytta Lund-Umeå kring 1okt och jag skall köra bil med stoort släp upp och det går tomt ner.

Jag ska flytta till Göteborg, det är 1250 från Älvsbyn. Jag har fått erbjudande på en lägenhet från den första oktober som jag tackat ja till men jag vet inte än om jag fått den. Jag måste då få ner grejerna till Umeå och sen hämta det i Lund men det skulle ju spara otroligt många mil så det vore lätt värt det.