Flytta - flyttbolag och magasinering kostar?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena!

Har sålt och köpt lägenhet här på Kungsholmen (Sthlm). Flyttar bara 5 kvarter men har ett glapp från 15 december till 12 januari så jag måste magasinera prylarna. För att sätta press på mig själv sålde jag innan jag köpt något. Var rätt kaxig men jag hann ha kreftig ångest i 2½ vecka, till jag hittade en ny lgh, så det gör jag inte om... :)

Nån som har pejl på vad det kostar att flytta och magasinera en etta (till en 2:a). Det dyra blir väl magasineringen, flytten borde gå på en s.k. pisskvart.

Jag tar gärna även emot tips på bolag. Jag känner till Stadsbud, Kungsholms och Kontorsflyttarna (vet ej om de kan hjälpa med magasinering).

Nicke skrev:
Tjena!

Har sålt och köpt lägenhet här på Kungsholmen (Sthlm). Flyttar bara 5 kvarter men har ett glapp från 15 december till 12 januari så jag måste magasinera prylarna. För att sätta press på mig själv sålde jag innan jag köpt något. Var rätt kaxig men jag hann ha kreftig ångest i 2½ vecka, till jag hittade en ny lgh, så det gör jag inte om... :)

Nån som har pejl på vad det kostar att flytta och magasinera en etta (till en 2:a). Det dyra blir väl magasineringen, flytten borde gå på en s.k. pisskvart.

Jag tar gärna även emot tips på bolag. Jag känner till Stadsbud, Kungsholms och Kontorsflyttarna (vet ej om de kan hjälpa med magasinering).

http://www.shurgard.se/

Erbjudande!
Hyr ett förråd i minst tre månader och få 250 kr rabatt, gäller förråd på minst 2 kvm. Gäller vid tecknande av kontrakt senast 30/11-2005 - rabattkupongen finner Du i våra butiker!
Välkommen in i butiken för visning eller ring och boka plats!
Jens & Evert

Last edited:
Tack! Tror dock nästan att jag inte orkar flytta två gånger och lejer nog ut det (om det inte blir skitdyrt).

Tackar, tackar! Ska ringa runt till veckan. De där gubbarna har jag sett på stan i skåpbil. Keep 'em coming!

Skriv gärna vad det kostar sen.... Håller på att leta ny lya själv.... Då vore det nice att ta en flyttfirma

Jajjemän! En polare flyttade från Växjö till Östersund för 5-6 år sen. Ungefär lika mycket/lite möblemang och det gick på 10 lax. Hoppas mitt stannar vid 6-7 eller så annars pinar jag polarna... Får räkna på vad det kostar att hyra skåpbil två gånger + magasinering hos Shuregard en månad.

Blanco skrev:
Skriv gärna vad det kostar sen.... Håller på att leta ny lya själv.... Då vore det nice att ta en flyttfirma

Kan du inte hyra en stor släpvagn med kåpa en hel månad? Då behöver du bara lasta i och ur en gång. Parkera den hos nån polare på landet.

Ingen dum idé men jag känner ingen såna "faciliteter" här i krokarna.

mudder skrev:
Kan du inte hyra en stor släpvagn med kåpa en hel månad? Då behöver du bara lasta i och ur en gång. Parkera den hos nån polare på landet.

Det blir Kontorsflyttarna.se. Han skulle ha 750 kr/tim för bil + två gubbar. Kommer nog inte att ta så länge för jag lämnar loftsäng + bäddmadrass, har sålt mat- och soff bord samt köksstolar. Endast soffa och en ekmöbel som är stora. Jag tror att han skulle bjuda på magasinering på Gärdet, bara en månad så det kanske inte är många kronor(http://www.perning.com/magasinet/index.shtml).

Flyttade åt en kompis igår. Vi var sex pers med en riktig flyttbil. Kom dit kl 10, 45 min senare var bilen lastad och klar. Kl 12 hade vi flyttat in grejerna (10 min bort) och gjort bort eftersnacket. Lätt enklaste flytten jag varit med om. Han hade en komplett 45 kvm:s tvåa.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT