Flytta bak fotpinnar gixx600 + framblinkers?

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Skulle vilja flytta bak fotpinnarna på min gsxr6 k5:a. Hittade nått på bikersneed.se för straxt under 1000kr. Men käns ju jävligt dyrt då det bara är en blit alu som de fräst lite i. Någon här som kan tipsa om alternativ? Kanske någon har gjort egna och kan göra en uppsättning till mig med, mot ersättning givetvis?

Sen undrar ja om någon kan tipsa om nåra shysta miniblinkers fram. Vill ju ha några som fyller hela hålet i kåpan. Hittade några ganska balla från Mototeck, men de är så små så jag tror inte det syns då.
Blinkers bak blir inget problem, ska fixa en ny skylthållare så då blir det ju bara vanliga me M6 eller M8 bult på..

scud skrev:
2432530 Skulle vilja flytta bak fotpinnarna på min gsxr6 k5:a. Hittade nått på bikersneed.se för straxt under 1000kr. Men käns ju jävligt dyrt då det bara är en blit alu som de fräst lite i. Någon här som kan tipsa om alternativ? Kanske någon har gjort egna och kan göra en uppsättning till mig med, mot ersättning givetvis?

Sen undrar ja om någon kan tipsa om nåra shysta miniblinkers fram. Vill ju ha några som fyller hela hålet i kåpan. Hittade några ganska balla från Mototeck, men de är så små så jag tror inte det syns då.
Blinkers bak blir inget problem, ska fixa en ny skylthållare så då blir det ju bara vanliga me M6 eller M8 bult på..

www.bikersneed.se har blinkers som fyller hålet. ser helt okej ut:tummenupp

scud skrev:
2432557 Menar du de där små? För det var där jag såg dem, tillverkade av Mototeck.. Som sagt vet jag inte hur bra de syns framifrån..

jepp, satt o kollade på dom med men ja håller med dig. dom syns nog dåligt sett framifrån. vill ju att dom ska ligga precis utanför hålet.

Gsx-r Freak skrev:
2432578 jepp, satt o kollade på dom med men ja håller med dig. dom syns nog dåligt sett framifrån. vill ju att dom ska ligga precis utanför hålet.
Precis, annars är de riktigt snygga. Vill verkligen ha något "modellanpassat" i fram så det inte blir massa glipor o shit. Samtidigt kan man inte gärna ha kvar original om man byter bak (vilket måste göras för plasten ska ju bort, och fästena till original är jobbigare än ett 8 mm hål)..

scud skrev:
2432557 Menar du de där små? För det var där jag såg dem, tillverkade av Mototeck.. Som sagt vet jag inte hur bra de syns framifrån..
Hade såna på min fazer 1000 o dom syndes bra framifrån.

scud skrev:
2432595 Precis, annars är de riktigt snygga. Vill verkligen ha något "modellanpassat" i fram så det inte blir massa glipor o shit. Samtidigt kan man inte gärna ha kvar original om man byter bak (vilket måste göras för plasten ska ju bort, och fästena till original är jobbigare än ett 8 mm hål)..

hur ska du göra med blinkers bak, ska beställa en undertail nästa mån o fälla in blinkers bak i den. har för mig att bikersneed har en variant där det finns plats för blinkers om de nu e tänkt för de vet ifan, men snyggt hadde de blivit, fram så blir de nog ett par sådana som ja e orolig för inte kommer synas så bra, men kom att de måste på nått sätt gå och modda fästet så att blinkers fram hamnar längre ut, altså så att blinkers glaset putar ut ur hålen en cm iaf:va

Gsx-r Freak skrev:
2432642 hur ska du göra med blinkers bak, ska beställa en undertail nästa mån o fälla in blinkers bak i den. har för mig att bikersneed har en variant där det finns plats för blinkers om de nu e tänkt för de vet ifan, men snyggt hadde de blivit, fram så blir de nog ett par sådana som ja e orolig för inte kommer synas så bra, men kom att de måste på nått sätt gå och modda fästet så att blinkers fram hamnar längre ut, altså så att blinkers glaset putar ut ur hålen en cm iaf:va
Antingen bygger jag något själv. Har gjort en prototyp i plast, funkar bra men lite ranglig, så i metall blir det nog perfekt. Annars funderar jag på detta kit på bikersneed, kostar 1295kr och då är det fäste, blinkers och regblåt-belysning. Visst, kostar en slant men blir säkert bra.
22-353r600.jpg

Gsx-r Freak skrev:
2432642 hur ska du göra med blinkers bak, ska beställa en undertail nästa mån o fälla in blinkers bak i den. har för mig att bikersneed har en variant där det finns plats för blinkers om de nu e tänkt för de vet ifan, men snyggt hadde de blivit, fram så blir de nog ett par sådana som ja e orolig för inte kommer synas så bra, men kom att de måste på nått sätt gå och modda fästet så att blinkers fram hamnar längre ut, altså så att blinkers glaset putar ut ur hålen en cm iaf:va
Mototeck har en snygg undertail med inbyggda blinkers.Så här ser den ut på en fazer 1000.http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120969

scud skrev:
2432652 Antingen bygger jag något själv. Har gjort en prototyp i plast, funkar bra men lite ranglig, så i metall blir det nog perfekt. Annars funderar jag på detta kit på bikersneed, kostar 1295kr och då är det fäste, blinkers och regblåt-belysning. Visst, kostar en slant men blir säkert bra.
22-353r600.jpg

funderade ett tag på den, men bygger nog på tailen. fick en vision:D

scud skrev:
2432530 Skulle vilja flytta bak fotpinnarna på min gsxr6 k5:a. Hittade nått på bikersneed.se för straxt under 1000kr. Men käns ju jävligt dyrt då det bara är en blit alu som de fräst lite i. Någon här som kan tipsa om alternativ? Kanske någon har gjort egna och kan göra en uppsättning till mig med, mot ersättning givetvis?

Funderar själv mellan att göra egna i rostfritt stål eller köpa såna som du nämner eller köpa allt nytt där nere.

Ska du köpa för det tar i eller? Jag har problem med att jag skrapar isönder skorna.

Kräver lite bra svar nu.....

Mr Helmut skrev:
2432827 Funderar själv mellan att göra egna i rostfritt stål eller köpa såna som du nämner eller köpa allt nytt där nere.

Ska du köpa för det tar i eller? Jag har problem med att jag skrapar isönder skorna.

Kräver lite bra svar nu.....
Njae, skulle få skönare ställning om jag får bak fötterna lite, främst det.. Det tar inte i ÄNNU.. :)

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back