Flytande bromsok

TTR

9 Juli
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
ktm 640
Tjabba. Har lite problem med mitt motardbygge. Bakbromsen får inte plats. Då är frågan. Kan man få oket att "flyta" (flytta fram och tillbaks i sidled beroende hur slitna beläggen är) mer än vad det redan gör?

// tobbe

ps för er som vill se bilder så finns det under Supermotard "Motardprojekt" ds

Ok

Svårt att svara utan bilder. Normalt sitter oket på två "axlar" som man skruvar ur när man skall ha loss oket. Dess axlar sitter in en brygga av något slag. De kan ju se om det går att fräsa ur bryggan eller rita en ny, avancerat men det enda jag kan komma på. Det enklaste är väl att tillverka nya distanser för att flytta hjulet "erfoderlig mängd"...

ething skrev:
Svårt att svara utan bilder. Normalt sitter oket på två "axlar" som man skruvar ur när man skall ha loss oket. Dess axlar sitter in en brygga av något slag. De kan ju se om det går att fräsa ur bryggan eller rita en ny, avancerat men det enda jag kan komma på. Det enklaste är väl att tillverka nya distanser för att flytta hjulet "erfoderlig mängd"...

Känns lite surt att börja fräsa i orginaloket, det kan vara bra att ha när man säljer hojjen sen. För ska man fränsa i oket för att få till passformen så måste man även fräsa lite på bryggan som är fastsvetsad i svingen...

// tobbe

Bifogat

• PICT2799.JPG
    PICT2799.JPG
    54.5 KB · Visningar: 66
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...