Flygstol till USA bra och billigt, samt inrikes?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Ställde frågan förut men tråden hittar jag inte på nu. :huvet

Arlanda - Louisville i slutet på Juni, retur efter 2 veckor.
Vill sitta okej och sen är det inte fel att kunna få/köpa lite käk på planet också. Inrikes är det inte så noga men över Atlanten vill jag sitta bra. Gärna med bara en mellanlandning.

Arlanda - Chicago - Louisville
Arlanda - Newark - Louisville

Vad är bäst och var bokar jag lättast? Orbitz fick jag tips om, finns det någon svensk sida man kanske har lite mer trygghet hos?
Vill hålla mig under 10.000kr.

Last edited:
Flyg tur/retur

Utresa: Från: Till: Ankomst: Flight: Flygbolag:

Lördag
21 JUL
06:30 Stockholm Arlanda Amsterdam Lördag
21 JUL
08:40 NW8406 Northwest Airlines

Lördag
21 JUL
11:30 Amsterdam Detroit Wayne County Lördag
21 JUL
14:10 NW47 Northwest Airlines

Lördag
21 JUL
16:57 Detroit Wayne County Louisville (ky) Lördag
21 JUL
18:12 NW1724 Northwest Airlines

10215:- inkl skatter.

testa flygvaruhuset.se

Tack
Men två mellanlandningar och för 10.000kr låter dyrt och lite krångligt.
Jag har för mig att jag fick tipset att det bolaget inte var någon höjdare heller men jag är inte helt 100a säker då min förra tråd försvann.

tänk på att är du mellanlandar i usa för att sedan flyga inrikes i usa måste du gå igenom tulle och ahr du otur så tar det tid som fan, det råkade jag och en kompis ut för då vi skulle till denver. Vi missade vårat inrikesplan och var tvugna att flylifta med sista planet då alla andra plan var fulla

Lycka till

Mitt tips är mrjet.se. Tänk på att kolla en dag tidigare / senare på ut / hemresan om det inte är exakta datum du skall vara borta. Det kan påverka priset väldigt mycket.

Mycket Bra tips. Man tackar.

MrJet hade bra flyg och jag är flexibel så man kan spara några tusingar på att flytta sin avgång.

En mellanladning och flyg över Atlanten med SAS för 9000-10.500kr är helt okej. Nu är det bara att boka.

Avbeställningsskydd har man både med sitt VISA kort och med sin hemförsäkring va? (Har LF)

Last edited:
travelocity.com brukar funka.

Prova annars att boka resan i etapper. ToR till Chicago brukar finnas hos SAS för runt 5k (just nu 6,300 enligt deras hemsida). Sen kan du säkert hitta nåt billigt inrikesflyg, alternativt hyra en bil och avnjuta mellanvästerns vackra landskap i 5 timmar...

Mycket Bra tips. Man tackar.

MrJet hade bra flyg och jag är flexibel så man kan spara några tusingar på att flytta sin avgång.

En mellanladning och flyg över Atlanten med SAS för 9000-10.500kr är helt okej. Nu är det bara att boka.

Avbeställningsskydd har man både med sitt VISA kort och med sin hemförsäkring va? (Har LF)

Glömde även tipsa om att kolla vad det kostar att boka "enkel" dit, och likadant hem. Ibland finns det bolag som är billigare på bara ena vägen, än ToR. Avbeställningsskydd brukar täckas med kortet / hemförsäkringen, men kolla vad som står i dina villkor.

Flygbolagen då, vilka ska man passa sig för?
Vill sitta och äta ok över Atlanten, inrikes spelar ingen roll. Kan man ordna plats med extra benutrymme med något bolag över Atlanten? Gör man det i förväg eller vi incheck? Finns det några trix att känna till? :)

Spelar det någon roll om man flyger SAS, US airways, Continental, American Airlines? Skiljer ju 1-2 tusen i pris.

Jag har bokat till baltimore i september, tur/retur kostar bara 3800kr, fast jag drog till med bästa avbeställningsskyddet så det slutade på 4500kr... svajnbilligt . 1 mellanlandning på island.

Bokat! Tack för tipsen. SAS till Chicago samt AM Airlines inrikes tot 8000kr. Skönt att slippa fler mellanlandningar. Hur fixar man bra plats hos SAS? Om man vill ha extra benutrymme t.ex? Måste man betala för det?

Last edited:
Bokat! Tack för tipsen. SAS till Chicago samt AM Airlines inrikes tot 8000kr. Skönt att slippa fler mellanlandningar. Hur fixar man bra plats hos SAS? Om man vill ha extra benutrymme t.ex? Måste man betala för det?

Kolla här först http://www.seatguru.com/

Sedan ringer du SAS och bokar de platser du vill ha. Se till att ha platserna bokade och klara innan incheckningen, annars finns det bara risiga platser kvar. Vill du ha extra benutrymme så kan du uppgradera till Economy Extra. 10,000 miles eller x.xx$. Business Class är helt OK på SAS. Sist satt champagnen i näven innan vi lyft. Kristallglas, riktiga bestick och linnedukar är också mys... :tummenupp

Om du väljer att uppgradera ena vägen så skulle jag göra det på vägen till USA, eftersom man hanterar jetlag:en bäst om man håller sig vaken. Ska man sova kan man ju sitta var som helst...

Flög tur å retur till Boston för 4200kr. Då va det bra flyg och trevlig personal.

Om du skall till USA så undvik KLM. SAS är helt ok, även i ekonomi. Sist jag flög hem med KLM var planet den modell som fortfarande har en tv var 5e rad och latt annonserar ut att "denna resas film är...". Maten var skit och temperaturen likaså. Till råga på allt fiuck tullen för sig att förseglingen på min taxfreepåse inte var korrekt... Sist fick tullen i amsterdam för sig att jag köpt min jobb-laptop i USA (den ser bara sisådär 10 år gammal ut.) och gick igenom ALLT efter kvittot.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph