Flygbiljetter, har frågat tidigare men gör det igen

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag och sambon har en thailandsresa inplanerad i februari och med inplanerad menar jag att vi har bestämt oss för att åka men mer är det inte.
Jag har frågat om tips på ställen att hitta flyg tidigare men jag kör en ny omgång för att se om det finns några fler här med erfarenhet av detta.

Vi har kollat runt på nätet efter flygstolar då det är det enda vi vill ha, och budgeten är satt till 10k/pers. Det verkar vara svårt att hitta biljetter till det priset om man inte vill åka med china-air, Aerosvit mfl "krasch-märken". Och dessa vill man ju INTE åka med :näsblod

Hittade Finnair-biljetter för 9000:- men när man väl skulle boka och betala så fanns där inga :(

Så har ni några bra ställen att tipsa om, små resebyråer eller bra sida på nätet, så får ni gärna dela med er.

Tanken är att vi ska vara där nere i 3 veckor så det går ju inte att hitta några billiga charters heller då de oftast bara är 15 dagar eller dylikt för vettiga priser. Och då använder vi oss ändå bara av flygbiljetten så då ska man ha ett rent flyt att hitta en restresa.

När vi åkte till Thailand, tror det va -05, så hittade jag plåtar till Phuket för billiga 6500:-/pers.
Men vi ville inte till Phuket och särskillt inte med mellanlandning så jag ringde till Ticket och frågade om det inte gick att fixa en resa direkt till Bangkok till bra pengar.

Det gjorde det och vipps så hade vi köpte en direkt resa till Bangkok med Thai för 7400:-/pers.

Ring och kolla det va mycket billigare än vad jag hittade på deras hemsida.

Lycka till och ha det fint i Thailand

Men vi ville inte till Phuket och särskillt inte med mellanlandning så jag ringde till Ticket och frågade om det inte gick att fixa en resa direkt till Bangkok till bra pengar.

Jag kom inte fram till Ticket men de har en byrå här i stan så jag går in dit imorgon och kollar.

Harvest, tack för tipset! Ringde dem nu när jag såg ditt inlägg och jag fick väldigt bra pris av henne för två stolar, dock i december :( Ska överlägga med sambon ikväll och se hur vi ska göra, kanske slipper man fira jul hemma i år :banana Dock har vi betalda konsertbiljetter till Volbeat i december men det får man väl hoppa över tyvärr.

Tjejen hade tydligen preliminärbokat 2 biljetter med Finnair tidigare idag, de måste vara betalda före 23 ikväll och det gick på 22 000:- totalt :( Jag sparar ca 8000:- om vi åker i december istället, hoppas hon kan vara ledig då bara...

Vaffan, ta en sista minuten. Just nu kostar de 5 lok. iofs suger thai nu om man vill traffa folk och parta, vill man glassa ar det underbart da stranderna ar tomma

Menar du en sista minuten till Thailand eller? Förra gången vi åkte så köpte vi biljetter på fredagen och åkte på söndagen men det blev fan inte billigt :( Iofs var det över jul/nyår men ändå...

Det är bara jag och tjejen som åker och vi (*läs; jag* är inga partymänniskor. Vi vill äta gott, sola, ligga i en hängmatta och röka cigarr och dricka rom&cola och läsa en bok, hyra en jeep och ge sig upp på något berg och bara slappa och kanske hyra en båt och ge sig ut och fiska.
Då är det bara Thailand som gäller. Och mitt i vintern så måste man åka långt för att hitta värmen.
Dominikanska republiken var på tapeten, syrran och hennes familj åker dit i februari och frågade om vi ville med. Men helpension lockar inte, vi gillar att åka runt litegrann. Men det var hyffsat billigt, 16k/pers för 2v helpension.

Menar du en sista minuten till Thailand eller? Förra gången vi åkte så köpte vi biljetter på fredagen och åkte på söndagen men det blev fan inte billigt :( Iofs var det över jul/nyår men ändå...

Det är bara jag och tjejen som åker och vi (*läs; jag* är inga partymänniskor. Vi vill äta gott, sola, ligga i en hängmatta och röka cigarr och dricka rom&cola och läsa en bok, hyra en jeep och ge sig upp på något berg och bara slappa och kanske hyra en båt och ge sig ut och fiska.
Då är det bara Thailand som gäller. Och mitt i vintern så måste man åka långt för att hitta värmen.
Dominikanska republiken var på tapeten, syrran och hennes familj åker dit i februari och frågade om vi ville med. Men helpension lockar inte, vi gillar att åka runt litegrann. Men det var hyffsat billigt, 16k/pers för 2v helpension.

jag va i thai nyss och en polare kollade pa att mota upp mig dar, och han fick det till 5 lax t/r for biljett.. Det ar ju nu det ar som goast att aka om man bara ska glassa pa stranden. Iof ar la regnsasongen pa g...

Jag bokar oftast via www.supersavertravel.se
Men kolla oxå på www.kelkoo.se under flygresor, dom söker av ett antal nätresebyråer.
www.statravel.se kan oxå va läge att kolla..

STA var det hon preliminärbokade tidigare idag men det visade sig att blev 2000:- billigare att boka direkt på Finnairs hemsida så vi kvittar nog att konfirmera den resan...
Supersavertravel funkade inget vidare, den vägrade ta emot något utresedatum :confused:

Kelkoo var bra, ännu billigare att boka finnair än hos finnair själva fast samma flighter :tummenupp Blir det februari så blir det bokning därigenom, tack för tipset!

Thailand är så otroligt Svensson... eller skall jag säga Charter... nej, en gång får räcka.

Kan ju hålla med dig till viss del, Phuket är ett ställe jag inte skulle sätta min fot på. Men när vi åker till thailand så brukar vi bo på lite mer avskilda ställen långt från de värsta stråken. Senast var vi på koh chang och där var det inte mycket svenskar förutom på "White sand beach". Stor bungalow med privat strand 3m utanför dörren och man kunde sitta och kolla på solnedgången med en grogg i näven och inte en käft i närheten. Inte så mycket svensson tycker jag, och är det svensson så får jag väl byta namn.
Och jag har ett ställe på Koh panghan som vi troligtvis kommer besöka igen, där hade vi 1km lång kritvit strand och vi var de enda som fanns där, under högsäsong. Bästa stället på ön men alla andra springer ju runt och röker på vid "full moon party"...

Men du har rätt, vi kanske borde åka till Magaluf eller Gran canaria istället :D

www.ving.se > Endast flyg > "Boka flygbiljett med charterflyg".
Var nere hela februari förra året och betalade 8000kr/pers. Och har nu bokat hela mars för 8500kr/pers. Till phuket. Tar man sen ett direkt flyg till andra sidan så kostar det inte speciellt mkt.

Visst går det att hitta billigare resor. Absolut. Men Vings (Thomas Cook's) plan är väldigt bra tycker jag. Jag är stor men hade inte några problem med benutrymme. Och alltid trevligt med dvd-skärm i ryggstödet framför.

Lite mera tips på bra bungalow ställen är välkommet. Gärna lite avskilt.

När jag bokade min thairesa (BKK) gick jag in till resebyrån ( Big Travel, V-ås) och dom tag fram en massa alternativ beroende på när/var/med vem man ville åka. Slutade iaf men Swiss air på nedvägen med ett stop i schweich på 45 min och direktflyg hem med SAS =8900:-

BTW Har du några tips på lugna och sköna öar/stränder.

När jag bokade min thairesa (BKK) gick jag in till resebyrån ( Big Travel, V-ås) och dom tag fram en massa alternativ beroende på när/var/med vem man ville åka. Slutade iaf men Swiss air på nedvägen med ett stop i schweich på 45 min och direktflyg hem med SAS =8900:-

BTW Har du några tips på lugna och sköna öar/stränder.

Låter billigt för att vara via en resebyrå :) vilken tid på året åkte då?

Vill med ha tips på lugna ställen där man är "ensam". Inte som på phiphi där man snackar mera svenska än något annat.

Fan, nu är jag kluven här :(
Jag har preliminärbokat 2st biljetter till Bangkok den 7:e december i år, med hemresa den 27:e december.
Direktflyg med Thai airways, kostar i vanliga fall det dubbla då vi får dem för ca 7000:- styck!
Kruxet är att det är i december :( Tjejen är florist och har tokmycket att göra då men kan förhoppningsvis ta ledigt ändå. Själv ska jag bygga ett badrum som måste vara inflyttningsklart till jul, det innebär att jag får jobba arslet av mig för att hinna med det och bygga åt mig själv och jobba.

Men det fina är ju att vi sparar nästan 8000:- vilket man kan göra jävligt massa annat roligt för på semestern, speciellt när vi hade tänkt oss en budget från första början på max 30k. Nu behöver vi inte snåla som vi hade tänkt om vi åker i februari :) Sen slipper man fira julafton hemma vilket också är ett plus i kanten.
De ska vara betalda imorgon klockan 16, och detta var absolut de sista biljetterna som fanns att tillgå med dessa datum. Piss att man är så jävla "impulsiv" ibland och det kan lätt hugga tillbaka i efterhand...

Jag får tacka för alla tipsen åtminstone, ett extra stort tack till Harvest som har gjort detta så svårt för mig :D

Angående bra stränder/öar så kan jag starkt rekommendera Koh Chang uppe i östra bukten. Vädersäkert, inte för exploaterat även om det finns allt typ. Åker man en bit ner på ön så hittar man en kanonstrand där det finns riktigt bra hotell, ska ni dit så får ni säga till så ska ni få namn och nummer till det hotellet vi bodde på, lätt det bästa vi har bott på någonsin och då har vi bott betydligt lyxigare än så.
En perfekt ö oavsett om man åker som familj eller bara två pers. Man åker dock inte dit om man ska festa konstant då utelivet är begränsat även om det finns sånt också.
Och Koh panghan, dit vi åker nu igen troligtvis, är riktigt bra! Där kan man hitta helt egna stränder och hotell uppe på ett berg eller mitt i "stan" eller på stranden där det sups och knarkas dygnet runt :)

Bestämmer ni er för panghan eller chang så ska ni åka till "high life resort" på panghan för riktigt bra mat och boende, 2 unga thailändska killar som driver det och de spelar bara marley-musik på restaurangen :tummenupp
På koh chang så kommer jag inte ihåg vad hotellet heter men det har jag uppskrivet någonstans. Och bästa maten i hela thailand äter man på "Tiger Hut" som är svårt att hitta till men det är väl värt mödan. Där kan man bo i träd-bungalows (jepp, uppe i träden) för 80:-/natt eller i ett stort jävla familjehus för ca 250:-/natt. Ägaren skjutsade hem oss på flaket på hans pickup när vi hade varit där och käkat, så servicen är på topp.

Oj, nu blev det en novell igen! Fan, jag ska nog ta tag i det här med att skriva en roman :D Så mycket man har skrivit här genom åren hade ju blivit 3-4 böcker om man hade ägnat sig åt det istället.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul