Flygande besiktning

nohope

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Såld
Blev tagen för två veckor sedan för felmonterad nummerplåt. 300 i böter av mc-polis och om jag flyttade upp plåten var allt ok. Skönt tänkte jag.

Plötsligt var jag tvungen att få ett protokoll på det hela och bilinspektionsbussen kom och vipps var det flygande besiktning. Fick fyra 2:or. Plåten felmonterad, otillåten ändring på blinkers fram och bak, fel färg på positionsljus samt ingen reflex bak.

Fick en månad på mig att åtgärda felen och visade upp hojen igår för besiktningsman och det var inga problem.

Någon som vet vad som händer om man blir tagen igen med precis samma fel som förra gången?

Skorpan skrev:
Samma som förrut,böter och ombes,inget annat

Fick oxå flygande för 5-6 veckor sen och åkte på skylt och skyltbelysning+böter. Bara det att mc-poliserna var riktigt grisiga,istället för och anmärka 2or så man kan visa upp o släcka dom så satte dom en hel kontrollbesiktning på min (hojen bes. sent i höstas innan jag ställde av) :näsblod
Det roliga var att jag stod i en korsning och han såg mej framifrån så han hade redan bestämt sig där för o sätta dit mej utan och se skylten :(
När jag skulle skriva på böterna så sa han: kan du skriva på här
jag med vänlig ton: vad händer om jag inte gör det??
han: då ses vi i rätten
jag: det känns som om det inte är nån idé att hålla på o bråka om 300:- och i tron att jag bara fick släcka 2orna så skrev jag på och tog mitt straff som en man. Fick se sen att det var en hel ombesiktning grisen hade satt,trots att jag var vänlig mm mot han. Nästa gång jag råkar ut för en sån så ska jag fan varken skriva på böterna eller delge dom. Böter och 2or kan jag ta men en hel ombesiktning för en skylt tycker jag var riktigt grisigt gjort :död

jag tycker de är så sattans löjligt... har dom inte bättre saker att göra?? :va

Polisen som tog mig var hur trevlig som helst det var inspektörerna som var sviniga. Började kolla allt typ, trodde knappt att min baklampa var original och började lysa i den och ha sig. Fick starta hojen och varva för att se om den lät för mycket osv. Tur de inte såg att det står "Not for road use" på mitt slip-on.

Skorpan skrev:
Dom 2 mc-poliserna som stannade mig kollade e-märkning,avstånd mellan blinkersen,slipon,ja ALLT i stort sätt men det finns ju både sjyssta poliser och grisar.
I fortsättningen ska jag vara sjysst mot dom som är det mot mig,är dom grisiga så ska jag vara lika grisig tillbaka. Skiter i och skriva på och delge dom när dom grisar sig igen. Frågan är bara vad dom vinner på det?? :3freak

Ang skylten så ser man den om man bara vill och det är vv`s skylt så vad är problemet undrar jag??

Något måste ni sluta med:

1, stanna eller parkera där det finns poliser
2, montera saker fel på hojen för att det är snyggt
3, gnälla

Jag skulle nog satsa på 1:an.
Den är smartast/lättast/snyggast

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!