Flickor tvingade till nätporr

• Thread starter Thread starter McB
  • Start date Start date

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,853445,00.html

"Tre tonårsflickor har anmält att de blivit tvingade att utföra obscena saker framför sina webbkameror. En man kontaktade dem via ett chattprogram och hotade med att skicka virus som skulle förstöra deras datorer om de inte gjorde som han sa."

"Enligt mannen skulle viruset fungera även om flickorna stängde av datorerna och drog ut sladden..."

Tja, vad ska man säga... Skyll dig själv för att du är så förbannat lättlurad.

McB skrev:
2288445

Eller så kan man säga: Bra försök, men ingen tror på dig ändå. Slampa. :)
Normupplösning. :mad:

Det borde ju vara brudarna som åker dit. Man borde inte få gå fri om man är så korkad utan spärras in tills man visat att man inte längre är en samhällsfara. :rolleyes:

McB skrev:
2288445 http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,853445,00.html

"Tre tonårsflickor har anmält att de blivit tvingade att utföra obscena saker framför sina webbkameror. En man kontaktade dem via ett chattprogram och hotade med att skicka virus som skulle förstöra deras datorer om de inte gjorde som han sa."

"Enligt mannen skulle viruset fungera även om flickorna stängde av datorerna och drog ut sladden..."

Ungefär så tyckte jag med, hur lättlurad kan man vara?

Sorgligt att se hur dåligt självförtroende tonåringar har. Tycker hela jäkla tonåren nu förtiden går ut på sex, porr och rakade kön.(varför är inte jag ung :va )

Jag menar man hör ju inte en 15-18åring snacka om annat, även med sina tjejpolare. Tror bestämmt att det har och göra med lättillgängligheten utav skiten, en annan fick ju försöka komma över ett gammalt ex av fibban och smussla med den. Nu är ju hela internet besudlat. När en annan va ung pratade man moped,folköl, fester och spya. Sex, porr och utvik var inte endel utav vardagen.

Stackars tjejer, vad dom måste känna sig lurade...

Men allvarligt, att åka på en sån blåsning... vad man måste känna sig korkad.

Kanske skulle prova ringa någon och hota med att faxa en brevbomb.

Herregud vilka badbollar! De enda som jag tycker synd om är föräldrarna som ska dras med såna hjärndöda ungar fast å andra sidan går det väl i arv..

Och man väljer att gå med på en massa förnedrande saker för att man är rädd att någon ska förstöra ens dator...

haha "Gärningsmannen" :rofl

som att gå in på en bank med en vattenpistol och spruta vatten på dom :tuttar

Må vara at dem kanske verkar "lite" naiva men vad f-n är det för folk på detta forumet som lägger skulden på offret?!

Om man åker bil, och någon har satt upp en skylt "Kör i diket, annars dör du", och man gör som det står, är man fortfarande offer då? Eller bara riktigt puckad?

En genomsnittlig 14-åring kan MER om datorer än de flesta = de vet givetvis att det (av dem själva) fjantigt påhittade hotet aldrig skulle fungerat...
De har ju bara blivit påkomna, och i skammens spår försöker de dra en story...
Kommer osökt att tänka på en färg: Beige

Tror alltså inte att de "små oskyldiga" flickorna är vare sig offer eller oskyldiga.

De kunde:

1. Offra datorn för sin heder (om de nu trodde på det påstådda hotet)
2. Sagt till M&P
3. Ringt polisen

Sen finns den troligare anledningen att någon - dock ej via nätet - kontaktat dem och, hotat dem. En pimp, som tar in stålar på deras "tjänster".
Sen skyddar de detta svin av rädsla för repressalier.

Frågar ni mig tror jag det är så, och nej mannen har inte svensk bakgrund.

Peccus skrev:
2288582 Om man åker bil, och någon har satt upp en skylt "Kör i diket, annars dör du", och man gör som det står, är man fortfarande offer då? Eller bara riktigt puckad?

:klappar

bonny skrev:
2288562 Må vara at dem kanske verkar "lite" naiva men vad f-n är det för folk på detta forumet som lägger skulden på offret?!

Ingen skuld läggs på offrena, mannen som lurade dem är fortfarande en jävligt lumpen typ och bör nog straffas på något sätt. Dock går det inte att förneka att flickorna har betett sig jävligt korkat och knappast lär vinna någon sympati.

Om det nu rör sig om ett lurendrejeri...

bonny skrev:
2288562 Må vara at dem kanske verkar "lite" naiva men vad f-n är det för folk på detta forumet som lägger skulden på offret?!

:klappar

Man ska oxå vara på det klara med att det finns ett föräldraransvar här..man ger barn dyra datorer. nätuppkoppling som föräldrar betalar och många anser att en muntlig förmanan räcker.Händer alldelse för mycket skit på nätet och barn... ofta så säger föräldrar när det är för sen att: jag kan inget om datorer och internet.. Jag trodde mitt barn visste vad han/hon gjorde..Vem vet dessa flickor har kanske fått förmaningen att händer det ngt med datorn så har ni datorförbud.. utegångsförbud, osv..

Hur vanligt är det att nån ond människa plötsligt "dyker upp" på MSN och beordrar en att göra det ena och det andra? Har tjejerna inte kunnat klicka på "blockera"?

Eller tyckte de kanske att det var spännande och kittlande att nån ville se dom göra alla de här sakerna? Räksallad på brösten och chorizo i... ja, ni vet.

Jag väljer att lägga skulden på tjejerna, faktiskt.

Solan skrev:
2288638 Hmm...déjà vu.
Jag väljer mina offer noga. Du var väldigt foglig och följde mina instruktioner till punkt och pricka. Det är därför du är fast 4 life nu.

Det tog lång tid att googla fram korrekt stavning på "déjà vu", va? ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT