Fler tv-kanaler

• Thread starter Thread starter Heale
  • Start date Start date

Heale

Guest
Hej! Jag är totalt okunnig när det gäller sånt här så bäst att fråga.
Bor i ett MKB hus där man i grundutbud via kabeltv har Svt 1&2, tv4 samt danska kanaler. Vill nu ha fler kanaler. MKB erbjuder givetvis olika lösningar, men alla kräver abonnemang vilket jag egentligen inte är så sugen på. Finns det några andra lösningar. Vill ha tillgång till 3, 5 & 6an samt gärna discovery mm,
Tacksam för råd

Säg gärna sen också att du väldigt gärna vill ha morgontidningen levererad till dörren men inte vill binda upp dig i några konstiga prenumerationer... :va

Vill du ha fler kanaler så blir det med abbonnemang.

Boxer marksänt kan man väl köpa en box och köra någon slags månadsrefill utan att binda upp sig, men det lär vara absolut det dyraste sättet att skaffa fler kanaler på.

Säg gärna sen också att du väldigt gärna vill ha morgontidningen levererad till dörren men inte vill binda upp dig i några konstiga prenumerationer... :va

Vill du ha fler kanaler så blir det med abbonnemang.

Nja tidningen kan jag läsa via nätet när jag känner för om jag inte vill köpa den i affär. :tungan
Planerar att flytta och då kommer det bli annan lösning för tv. Så känns dumt att skaffa prenumeration då. Mer ute efter om man bara kunde skaffat någon box med kort så man kan få de kanaler som normalt ligger i grundutbud. Iaf 5an o 6an är väl med där?

Nja tidningen kan jag läsa via nätet när jag känner för om jag inte vill köpa den i affär. :tungan
Planerar att flytta och då kommer det bli annan lösning för tv. Så känns dumt att skaffa prenumeration då. Mer ute efter om man bara kunde skaffat någon box med kort så man kan få de kanaler som normalt ligger i grundutbud. Iaf 5an o 6an är väl med där?

Kolla om det inte finns "testabb" hos olika leverantörer av IP-tv.

Men när planerar du att flytta då, är det om ett halvår och du måste binda dig på ett år hos någon kanske det är billigare att pröjsa ett helår där än ett halvår på någon annan kass lösning.

Kan du ha balkongparabol där du bor nu och kan ta med dig parabolen dit du flyttar?

Kolla om det inte finns "testabb" hos olika leverantörer av IP-tv.

Men när planerar du att flytta då, är det om ett halvår och du måste binda dig på ett år hos någon kanske det är billigare att pröjsa ett helår där än ett halvår på någon annan kass lösning.

Kan du ha balkongparabol där du bor nu och kan ta med dig parabolen dit du flyttar?

En annan aspekt är om jag måste gå genom det företag som MKB säger eller fungerar det att skaffa hos vem som helst?
Nej får inte ha parabol.

En annan aspekt är om jag måste gå genom det företag som MKB säger eller fungerar det att skaffa hos vem som helst?
Nej får inte ha parabol.

Beror på hur nätet ser ut där du bor, så det blir lite svårt att svara på bara sådär.

Men kolla med t.ex. Boxer om de inte har "Sommarabbonnemang" för t.ex. sommarstugor och dylikt.
Annars kollar du helt enkelt efter abb utan bindningstid.

Lösningar finns men de är ej legala och det kostar fortfarande pengar men det blir betydligt billigare än om du tecknar abonnemang. Oftast innefattar lösningen en Dreambox och en internetuppkoppling och sen en grupp du betalar till för att få uppdateringar på kodning.
Sök på cardsharing på google eller ställ frågan på flashback-forum.
Problemet är väl att hitta en grupp som släpper in dig, det är en fördel om du känner någon som redan har detta...

Om du köper en box och sen tecknar ett abb så är det ju bara 3 månader uppsägnings tid. Vet du att du bara vill ha det i 4 månader är det ju bara säga upp det efter 1.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti