Flatslideförgasare från en 2-takts snöskoter på min gsxr 1100

thesn3j

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Suzuki gsxr 750 -03
Tjena tjena .. går i tankarna att byta ut mina äckliga krånglande vacum förgasare , de jag då undrar är om med rätt bestyckning och allt sånt går att plocka 4st mikuni flatside förgasare från en snö skoter ? Ser lite här å var att de ska vara skillnad på förgasare till 4takt och 2takt , men känns faktiskt som att de inte ska spela nån roll , hojen i fråga är en Suzuki gsxr 1100 från -93 och tänkte isåfall utgå med 4förgasare från Polaris edge 600 :) nån som har nån erfarenhet av detta område? Mvh Jens
 

Bifogat

  • FB_IMG_1502127262464.jpg
    FB_IMG_1502127262464.jpg
    77.2 KB · Visningar: 18
Ge fan i det skulle mitt svar bli....

Dels får du inga accpumpar, det går iof att leva utan men är trevligt för responsen. Men sen är alla bestyckningsdelar vanligen annorlunda mellan 2-t och 4-t med samma förgasare. En brygga från en CBR kommer att vara ganska rätt för din hoj medan en Polaris brygga kommer att vara way off i bestyckning och du lägger snabbt en mindre förmögenhet på nålar/munstycken/emulsionsrör/trottlar osv.
 
Jag har kört många olika tvåtaktsgasare på fyrtaktsstånkor och de funkar mer eller mindre bra men jag avråder o strängast för de är ett jäkla jobb att få till!!
För de första är trottlarnas cutting i helt fel grader (för flack) så om man försöker sätta dit en tvåtaktsgasare rakt av drunknar motorn i soppa på tomg. Man måste slipa cuttningen brantare och bara det är tidsödande med 100a tester/slipa/test.
Sedan kan man bli tvungen att kapa ner nålmunstyckets uppstick för att mildra vacumsuget. Trottelnålarna stämmer aldrig heller.
Och inte minst avsaknad av accpump är ett dilemma.
 
Kolla noggrant att du får en brygga för den vattenkylda 1100'an. Skiljer på delningen mellan mittenfuggarna.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top