flammor

D.Krona

-WildPig MC-
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
ZX9R-98:a Fighter & enduro WR250F-05:a
far min märkte att det slog flammor ur ljuddämparen idag när han körde bakom mig.
läste i en tråd att det kan bero på att luftburken ej är tät.
är ganska säker på att jag ej fick den tät sist när jag bytte filter. (vet i fan varför den ej passar riktigt) :va
i vilket fall som helst, är detta farligt för motorn?
gör det någon skillnad i effekt?
behöver man bry sig så mycket helt enkelt?

det är ju inte bra för dämpullen i ljuddämparen iaf... Men å andra sidan, ju mindre ull desto mer mull(er) :banana

Tvärtom snarare, ju mindre dämpull desstu mer burk och inte muller.

Som det står skriver i 100 trådar på sporthoj så kan det vara farligt att köra på en för klen bestyckning. Se till att fixa luftburken istället, det kan inte va så svårt... Dessutom får du in skit i motorn kanske beroende på vart den läcker.

/ Hannes

att den är för klen bestyckad stämmer nog med 100% med tanke på att jag nyligen monterat helsystem på den. ett factory förgasarkit är på väg.. men varorna i den konteinern (stavning?) där kittet ligger är tydligen på drift :va

har ej kunnat låta bli lite körning då och då trots att jag bör bestycka om den innan.

men flammorna kom helt plötsligt sist.. ej varit så innan trots att jag haft systemet på. så antagligen är det väl luftburken som spökar.. få försöka fixa den helt enkelt.

frågan var bara "är det farligt för motorn?".
antagligen ja.

min flammar som satan fastän jag har nästan perfekt bestyckning :lol
syns mest i mörker. flammorna blir ungefär 2 dm långa :confused:
kanske inte är bra men det ser grymmt ut :) bara man släpper på gasen så mullrar det och puffar ut blått flammer från ljuddämparen

Hej Krona! Hur går det med Muzzyt? Förutom att du brinner där bak, är du nöjd med systemet?

Per :squid

per7 skrev:
Hej Krona! Hur går det med Muzzyt? Förutom att du brinner där bak, är du nöjd med systemet?

Per :squid

tjena per.

jorra.. systemet är finfint.. dock är det åt skogen med kittet jag beställt.. försvunnit typ.. :va haha. duktigt surt, vill ha den klar innan vintern :huvet
men systemet är jag i alla fall nöjd med :tummenupp

Schysst att hör att du blev nöjd. Hoppas du får fatt i kittet.....:squid

jorra.. det löser sig nog tillslut.
till nästa sesong är den ju klar i vilket fall som helst :)

D.Krona skrev:
far min märkte att det slog flammor ur ljuddämparen idag när han körde bakom mig.
läste i en tråd att det kan bero på att luftburken ej är tät.
är ganska säker på att jag ej fick den tät sist när jag bytte filter. (vet i fan varför den ej passar riktigt) :va
i vilket fall som helst, är detta farligt för motorn?
gör det någon skillnad i effekt?
behöver man bry sig så mycket helt enkelt?

Min "flammar" rätt friskt vid gassläpp, eller rättare sagt smäller,,, kommer 3 dm långa blåa lågor i stötar, har varit och bänkat aset och kollat med lambda mätare och den gick endast lite lite fett efter jag hade bytt till det v&h system jag har nu så det skulle inte vara något mer än det,,, manligt ser det iallafall ut! hehehe :yoparty

haha.. visst fan är det grymt. det kan man inte mörka med att man tycker :lol . men ändå, hojens hälsa går i första hand.

försökte täta luftburken ikväll.. men får ingen riktig ordning på det. behöver nya tätningar under. i värsta fall dra dit någon fogmassa.. men väntar med det tills efter montering av förgasarkit samt bänkning. dem ska ju ändå in och rota under burken.. så.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!