Fjortisfråga om alkohol.

Andersson184

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
suzuki DR650RSE
Har blivit utmanad på en shottävling jag inte! tänker förlora.
Motparten är minst lika envis så om vi tvingar i oss, hur många shots kan man tänkas klara utan att bli alltför förgiftad?

Ja vet att allt beror på hur van man är eller hur stor man är. Men på skoj rent hypotetiskt?

Vad har ni klarat som mest?

/Robin

hur van man är spelar nog nada roll! din kropp tål bara en viss del av alkoholen, vet inte hur man får reda på det. men det är väl bara söka på nätet. typ!

härligt att läsa!

se till att komma utvilad till tävlingen och ladda med mycket pasta och vatten dagarna innan, ät dock inte precis innan tävlingen så du är mätt.

det du bör tänka på är att gu ut aggresivt och hetsa motståndaren till att ta en till runda så fort du är redo för det så att han kommer ur balans när han måste dricka när inte han är det.

har du möjlighet att välja sprit så försök lista ut vad han inte gillar men du får ner. en del spyr bara av att lukta på tequila medan andra har whiskey som akilleshäl. se till att den spriten kommer runt 8:e till 10:e rundan då han är glad i hatten och inte kan säga nej

tror inte det finns några större risker för alkoholförgiftning i och med att det blir så mycket sprit på en gång, förhoppningsvis vinner du eller får du kvälvningar och spyr upp allting relativt snabbt. för att va på den säkra sidan kan du alltid stoppa fingrarna i halsen när du är klar och ingen ser annars kommer alkoholen slå till inom nån halvtimme.

lycka till och glöm inte berätta hur det gick! :yoparty

Haha,,Visst "fjortisfråga" . Men jag kan inte låta bli ändå att avråda.
I bästa fall kommer ni ligga o kräkas. Är det ett bra sätt att fördriva en kväll?.
Ja, lycka till , ta't lugnt :D

Avstå tävlingen!

Jag har deltagit i ett tequila rejs (och vunnit), men jag blev bara fullare och fullare, så när dom andra skickade hem mig med taxi hade min kropp inte ens tagit upp all alkohol jag hade hällt i mig.

Det hade kunnat gå riktigt illa.

Se till att äta ordentligt ett par timmar innan. Annars hade Ingel bra tips

Se bara till att inte va ensam timmarna efter rejset. Bra om du har en polare i närheten som kan få iväg dig till magpumpning om du blir för dräggig.

:öl :cpparty :dricka :fyllisar :3freak :nurse

härligt att läsa!

se till att komma utvilad till tävlingen och ladda med mycket pasta och vatten dagarna innan, ät dock inte precis innan tävlingen så du är mätt.

det du bör tänka på är att gu ut aggresivt och hetsa motståndaren till att ta en till runda så fort du är redo för det så att han kommer ur balans när han måste dricka när inte han är det.

har du möjlighet att välja sprit så försök lista ut vad han inte gillar men du får ner. en del spyr bara av att lukta på tequila medan andra har whiskey som akilleshäl. se till att den spriten kommer runt 8:e till 10:e rundan då han är glad i hatten och inte kan säga nej

tror inte det finns några större risker för alkoholförgiftning i och med att det blir så mycket sprit på en gång, förhoppningsvis vinner du eller får du kvälvningar och spyr upp allting relativt snabbt. för att va på den säkra sidan kan du alltid stoppa fingrarna i halsen när du är klar och ingen ser annars kommer alkoholen slå till inom nån halvtimme.

Tackar! mycket bra tips.

Till er andra: tack för omtanken men jag funkar inte så, lyckas jag inte avskräcka motparten får ja stå mitt kast och må piss. Finns inte på kartan att banga ur.

/Robin

härligt att läsa!

HAHA, man blir ju inte helt förvånad att du är professor i ämnet.. Kommer ihåg dina gamla fyllehistorier du drog 3-4 år sen :D

Och det är inte första gången heller. Av tråden att döma ej heller den sista :näsblod
En normal människa klarar säkerligen av en hel del alkohol men tänk på att 10st shots är 40-60cl. 10st går fort att dricka och efter 20st sådana så har du fått i dig betydligt mer än vad som är bra för dig.
Jobbigt om båda två är lika envisa :(
Vad du än gör så kanske det kan vara en idé att dricka fort, gå vinnande därifrån men sen spy upp skiten du har i magen innan kroppen börjar ta upp all alkohol. Troligtvis fungerar din kropp så att den redan har börjat försöka göra sig av med skiten...

Det är lite som att deltaga i Paralympics.

"Even if you win, you are still a retard."

:rofl

ett tips till TS:
använd inte favoritspriten. du kommer troligtvis inte kunna lukta på den i fortsättningen.. jag gjorde samma sak i början av min fyllekarriär och jag kan fortfarande inte vara i närheten utav whiskey.. :(

Last edited:
Hur lång samt hur mycket väger du?

För om du är 120cm lång och väger 25 kg så klarar du inte många shots

Dra 3dl vispgrädde innan. Shotta på och sen går du försiktigt till muggen och spyr efter du vunnit. Glöm inte det sista.

Bästa tipset är väl om du inte däckar vi bordet, gå lugnt därifrån efter och säg att du ska pissa, sen är det bara stoppa korv fingrarna i halsen och spy upp skiten. Kroppen hinner inte ta åt sig alkohol så fort så du kommer bara spy ren sprit en ordentligt

Spyr du inte ut det kan du nog räkna med en fin fylla som tråkigt nog kan leda till en riktigt dålig fylla eller förgiftning beroende på hur mycket du fått i dig.

Drick 2-3 liter vatten om dagen i 3-4 dagar innan, ät en ordentligt frukost, typ ägg, bacon, korv så du får i dig mycket fett. Dra sen en ordentligt pasta 4-5 timmar innan, så borde du faktisk ha ett försprång.

Berätta hur det gick sen, bästa är ju klassikern, tequila, då vet man att man lever. Hårda grabbar kör med 80% absint :tummenupp

Tequila avråder jag starkt ifrån... kommer ihåg eller snarare inte faktiskt en torsdag för en härrans massa år sedan när flickvännen ville att vi skulle ta någon tequila tillsammans... slutade med att jag var full på jobbet dagen efter minns inte hur kvällen avslutats bara att flaskan var tom... kör på något normaltråkigt som Absoult eller vaför inte välja något som smakar h..te.. då behövs det inte så mycket för att avgöra tävlingen, själv har jag svårt för alla dessa Snapser som serveras vareviga högtid.

Grädden kan vara en bra lösning om man just minns att avsluta tävlingen med fingrarna i halsen annars blir det lite omvänd effekt när all alcohol slår in på en gång :)

Ölhävartävlingar typ supa back och sånt är en helt annan sak än med sprit. Hetsdricka sprit är inte smart
Så skit i det är mitt råd

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back