LÖST: Fjärrstart Fireblade 900 -98
Tjofräs.
Har spenderat dagen med att koppla in ett larm på min 900rr.
Men får inte någon bukt med fjärrstarten. Det funkar om nyckeln sitter i och tändningen på, men om man tar ur nyckeln så går bara startmotorn runt. Dvs den tänder inte.(elen funkar för övrigt via fjärren. AV/PÅ.)
Enligt: http://www.cbrfirebladers.co.uk/models.htm så finns "HISS (Honda Ignition Security System) theft-deterring immobiliser" på årsmodell 98-99. Men har hört från flera att Immobilisern inte kom förens -00. (står inte HISS på min styrkrona).
Har kollat och vad jag kan se så får den ström till alla delar som har med tändningen att göra.
Någon som hållt på med någe liknande och kan ge lite tips?
Mvh Mr. Asp
PS. nej det är inte jättenödvändigt att ha, men när man endå håller på att kopplar in larmet så är det rätt skoj att ha alla funktioner
.
EDIT:
Lösningen finns här http://cbrforum.com/m_27264/tm.htm
Är en kabel från tändningslåset som ger signaler till en styrbox. Och den skickar bara ut 8.5-9.5 volt. Så man får beställa en spänningsregulator från ELFA (73-264-32) och koppla via om man ska få det att funka.
Eller så gör man som någon i tråden jag länkade till. Som köpte ett extra tändningslås och gömde nånstanns.
Får se om man lyckas få det att funka sen då =)
Tjofräs.
Har spenderat dagen med att koppla in ett larm på min 900rr.
Men får inte någon bukt med fjärrstarten. Det funkar om nyckeln sitter i och tändningen på, men om man tar ur nyckeln så går bara startmotorn runt. Dvs den tänder inte.(elen funkar för övrigt via fjärren. AV/PÅ.)
Enligt: http://www.cbrfirebladers.co.uk/models.htm så finns "HISS (Honda Ignition Security System) theft-deterring immobiliser" på årsmodell 98-99. Men har hört från flera att Immobilisern inte kom förens -00. (står inte HISS på min styrkrona).
Har kollat och vad jag kan se så får den ström till alla delar som har med tändningen att göra.
Någon som hållt på med någe liknande och kan ge lite tips?
Mvh Mr. Asp
PS. nej det är inte jättenödvändigt att ha, men när man endå håller på att kopplar in larmet så är det rätt skoj att ha alla funktioner

EDIT:
Lösningen finns här http://cbrforum.com/m_27264/tm.htm
Är en kabel från tändningslåset som ger signaler till en styrbox. Och den skickar bara ut 8.5-9.5 volt. Så man får beställa en spänningsregulator från ELFA (73-264-32) och koppla via om man ska få det att funka.
Eller så gör man som någon i tråden jag länkade till. Som köpte ett extra tändningslås och gömde nånstanns.
Får se om man lyckas få det att funka sen då =)
Last edited: