Fjärrstart till nästan ny MC med immobilizer

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Sitter och kollar runt på youtube och hittar lite olika larm som har fjärrstart funktion.
Hade varit roligt att ha det på motorcyklen.

Kanske inte just den jag har med org system men på min förra yamaha MT01 med öppet system där den alltid hoppade igång med en destinkt knall.

Hade varit ännu roligare om man hade kunnat binda ihop systemet med en egentillvärkad smartphone App. Det borde inte vara någon omöjlighet. Har en vän som startar det mesta i sitt hus som har bluetooth med sin samsung.

Fast det jag täntke fråga nu är hur funkar allt detta med en motorcykel som har immobilizer? Den borde inte vara så lätt att bara koppla förbi eller?

har ingen erfarenhet i detta ämnet så tänke kanske någon kunnig kanske kunde dela med sig.

Vad säger försäkringsbolaget om cykeln blir stulen och det visar sig att man har chippet till immobilizern på hojen :va

Jo det är ju frågan. Men samtidigt så har ju ett alarm sin typ av immobilizern fast nog långt ifrån så bra. Sen de som tar motorcyklar som dessar hämtar dem på släp i regel så immobilizern har nog inte så stor betydelse. Får ju låsta fast den med förstånd.

Fjärrstart? :)

Blir bara nyfiken, varför skulle det vara bra? Rädd för MC-bomber? :D

Fjärrstart? :)

Blir bara nyfiken, varför skulle det vara bra? Rädd för MC-bomber? :D

haha måste varmköra så handtagsvärmen välkomnar en nu i vinter.

Nä finns väl ingen direkt fördel med det mer än att det hade tillfredställt min nördiga sida när jag sitter i omkläningsrummet på jobbet framför killarna och tar upp mobilen och fjärrstartar motorcyklen :)

haha måste varmköra så handtagsvärmen välkomnar en nu i vinter.

Nä finns väl ingen direkt fördel med det mer än att det hade tillfredställt min nördiga sida när jag sitter i omkläningsrummet på jobbet framför killarna och tar upp mobilen och fjärrstartar motorcyklen :)

Då är jag helt med på noterna. :D

inte kul när du startar den och har glömt växel i, vips så ligger cykeln på backen. Inte värt att nojja vare gång för att nån förbipasserande har pillat och lagt i växel på hojjen bara för att kunna fjärrstarta

inte kul när du startar den och har glömt växel i, vips så ligger cykeln på backen. Inte värt att nojja vare gång för att nån förbipasserande har pillat och lagt i växel på hojjen bara för att kunna fjärrstarta

Viste att den skulle komma haha. Nä men på modärna hojar eller iaf på min så går det inte att trycka på starten om stödet är nere och frikopplingen uppsläpt (när den inte är i neutral) edit.

Fast vist skulle det hända så skulle det varit ett gott skratt det också hehe

Last edited:
Viste att den skulle komma haha. Nä men på modärna hojar eller iaf på min så går det inte att trycka på starten om stödet är nere och frikopplingen uppsläpt.

Fast vist skulle det hända så skulle det varit ett gott skratt det också hehe

jaja :) på miiin ducati är det iaf så att den brytarn sitter i stödet, alltså måste jag ta bort den brytaren för att kunna ha fjärrstarten och när man gör det så är det inga problem att dra runt motorn med växel i. Jag har funktionen på mitt larm men har inte kopplat in det pga detta.

På normala hojar går det ju inte o starta om man har en växel i oavsett stödläget (om man int håller in kopplingen då) :D

jaja :) på miiin ducati är det iaf så att den brytarn sitter i stödet, alltså måste jag ta bort den brytaren för att kunna ha fjärrstarten och när man gör det så är det inga problem att dra runt motorn med växel i. Jag har funktionen på mitt larm men har inte kopplat in det pga detta.

Vad är det för larm du har på din eller det är ducatis egna?

På kjell o company kan du hitta lite grejer för att ordna fjärrstart.

Man ser att harleyåkare har det ibland - stod en 1000 år gammal gubbe o glodde på en harley me raka rör en gång - bikern tryckte på fjärrstarten:rofl

Var la på vippen att han fick åka fonus sen...

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...