Tjena!
Ska renovera gaffeln och stötdämparen på hojen i vinter.
Är ju en SXC så fjädringen är ju minst sagt mjuk och go. Men jag har den ju motardkittad och vill ha den lite mer gatanpassad.
Men hur ska hänget va på en motard? Tror inte att det ska va som på RR hojen eller?
Jag väger bara dryga 60kg utan utrustning så jag är ju ingen tungviktare men jag tycker ändå hojen sätter sig väldigt mycket.
Fjädrarna i gaffeln är på 4,2N/mm
och i stötdämparen sitter det en på 63/260
Är det nån som har bytt fjädrar och till vad?
Edit: Kom ihåg racetech.com och kollade lite där.
Fram rekommenderade dom 5,2-5,4N/mm. Dom sa dock också att original är 4,6 men manualen säger 4,2..
Och stötdämparfjäder har dom inge data på så där fick man ingen hjälp.
Edit nr2: Visst står 63 i 63/260 på bakfjädern för 63N/mm? Tänkte köpa fjädrarna på slavensracing.com men den svagaste fjädern dom har är 8kg/mm = 78N/mm, är så stort hopp tyckte jag.
Ska renovera gaffeln och stötdämparen på hojen i vinter.
Är ju en SXC så fjädringen är ju minst sagt mjuk och go. Men jag har den ju motardkittad och vill ha den lite mer gatanpassad.
Men hur ska hänget va på en motard? Tror inte att det ska va som på RR hojen eller?
Jag väger bara dryga 60kg utan utrustning så jag är ju ingen tungviktare men jag tycker ändå hojen sätter sig väldigt mycket.
Fjädrarna i gaffeln är på 4,2N/mm
och i stötdämparen sitter det en på 63/260
Är det nån som har bytt fjädrar och till vad?
Edit: Kom ihåg racetech.com och kollade lite där.
Fram rekommenderade dom 5,2-5,4N/mm. Dom sa dock också att original är 4,6 men manualen säger 4,2..
Och stötdämparfjäder har dom inge data på så där fick man ingen hjälp.
Edit nr2: Visst står 63 i 63/260 på bakfjädern för 63N/mm? Tänkte köpa fjädrarna på slavensracing.com men den svagaste fjädern dom har är 8kg/mm = 78N/mm, är så stort hopp tyckte jag.
Last edited: