Fixxa Bort FÄrg PÅ FÄlg?

"turken"

japaner, japaner...
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
gixxer750-98, köp den!
Nån som vet hur man smidigast får bort pulverlacken på fälgarna??? En del säger blästra men glasbläster verkar inte funka å sand tar väl rätt fint i alu...
Är det någon som provat??? :confused:

turken skrev:
Nån som vet hur man smidigast får bort pulverlacken på fälgarna??? En del säger blästra men glasbläster verkar inte funka å sand tar väl rätt fint i alu...
Är det någon som provat??? :confused:

sandblästring går bra oxå!!! OM man vet vad man håller på med!!!! inte för grov sand/tryck..... :tummenupp

Om, OM du kan hitta någon firma som fortfarande pillar med trikloretylen så tar ett par timmar i ett tribad bort pulverlack och lämnar en garanterat ren yta. Problemet är bara att tri är ungefär lika förbjudet som Hormosly och DDT tillsammans, de enda som mig veterligen får använda sögglet är (var?) företag som håller på med koppar. T.ex dom som gör kopparrör så har du möjligen en sådan i närheten så kålla med dom.

Det allra bästa är om du har möjlighet att lägga dom i kemikalie bad det löser färgen på ca 1 dygn..
madmagnus skrev:
sandblästring går bra oxå!!! OM man vet vad man håller på med!!!! inte för grov sand/tryck..... :tummenupp

Du hann före :)
Mookie skrev:
Om, OM du kan hitta någon firma som fortfarande pillar med trikloretylen så tar ett par timmar i ett tribad bort pulverlack och lämnar en garanterat ren yta. Problemet är bara att tri är ungefär lika förbjudet som Hormosly och DDT tillsammans, de enda som mig veterligen får använda sögglet är (var?) företag som håller på med koppar. T.ex dom som gör kopparrör så har du möjligen en sådan i närheten så kålla med dom.

Kom och tänka på en grej.

Kan du inte ta och lyssna med din lokala klottersanerare? Han om någon borde kunna det där med att ta bort färg med kemikalier så han kanske kan hjälpa dig?

Det var någon kuf som målade grafitti på jobbets lastbilar härom natten och killen som kom och sanerade hade alla möjliga roliga kemikalier med sig, den västa skulle tydligen ta bort vanlig billack lika lätt som du torkar bort vatten från diskbänken med en trasa.

Om du har lust att skicka fälgarna så kan jag ta bort färgen åt dej vi har kem bad på jobbet (Ytbehandling)

Alternativt så gör du den enkla lösningen.. CRC Gasket remover.. (heter nu mera CRC Stripper..) spraya på, vänta i 20 minuter medans det spottar o fräser ett tag, torka sedan bort gucket tillsammans med färgen..

Dock fungerar detta bäst på kanterna.. om det gjutna partiet i mitten ska bort så får du nog göra någon annan lösning.. men de jämna ytorna försvinner på ett nafs.. se upp o spraya detta på annan lack som du vill ha kvar.. eller på huden för den delen.. (svider ganska omgående..)

Mookie skrev:

Vet att vissa landsting osv inte får använda sig av smörjan men jag tror nog man fortfarande kan få tag i det. Jag har några liter kvar i en metalldunk som jag använder i extremfall.

Triklor är fanemig ett mirakelmedel... Lämna inte fälgen i badet i flera timmar bara, då du förmodligen inte finner fälgen längre! :3freak

gasketremover fran crc funkar! :fakta spraya lat sta och skrapa eller skolj med hogtryck..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT