Fixa till där bak.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Vill ha en enduro/cross skärm med integrerat bakljus. Hur skulle Ni fästa den?
Tänkte anv. orginalblinkers åxå. Hur skulle Ni fästa dom?

Vill ha en enkel men grov look på skärmen då framdelen av hojen åxå är ganska stor. Tänkte måla framskärm,sidopaneler o bakskärm mattsvarta.

Är otroligt kass på EL o därför vill jag anv. orginal kopplingarna (som redan är dragna) till blinkers o bakljus. har kollat lite på touringbutiken o de har bakskärmar o sånt. Frågan är bara hur man ska fästa allt och med vad??

Den sista bilden är på hur det ungefär skulle kunna se ut (dock utan sidopaneler).

tacksam för svar :tummenupp

Bifogat

• IMG_0032small.JPG
    IMG_0032small.JPG
    11.4 KB · Visningar: 519
  • IMG_0027small.JPG
    IMG_0027small.JPG
    92.5 KB · Visningar: 127
  • IMG_0029small.JPG
    IMG_0029small.JPG
    69.6 KB · Visningar: 128
vill du ha ett grovt tillyxat vit lyse som lyser rött för ca 100 spänn så har jag ett tips men då måste du mecka :D
bli ju snyggare om du köper en skärm som passar o sen ett vanligt litet lyse.

iaf

allt finns på biltema.
måste köpa lite 12v dioder (ca 7 kanske a 9,90 styck)
sen köper du en universal sidoblinkers till släpvagnar.
vit för snyggast utseende
:tummenupp
kostar 30 spänn.

vet du inte hur du ska gö så pm.a gärna så berättar jag men bara om du bestämmer dig för det.

Jag har köpt en slutbakskärm från Ufo som har bromsljus o skyltlyse på sig (godkänd) http://www.nordicracing.se/webshop/...24476&osCsid=b79e38ff78f384c5692b56c83f9dcff2

Sen har jag införskaffat en KTM cross skärm som bakskärmen ovan ska sitta in under, men jag tänkte skita i cross skärmen o endast använda slutskärmen som bakskärm. Det blir alltså den+ nummerplåten som kommer funka som stänkskydd där bak.

Men frågan är hur jag ska fästa fast skärmen?

Araikaj skrev:
Jag har köpt en slutbakskärm från Ufo som har bromsljus o skyltlyse på sig (godkänd) http://www.nordicracing.se/webshop/...24476&osCsid=b79e38ff78f384c5692b56c83f9dcff2

Sen har jag införskaffat en KTM cross skärm som bakskärmen ovan ska sitta in under, men jag tänkte skita i cross skärmen o endast använda slutskärmen som bakskärm. Det blir alltså den+ nummerplåten som kommer funka som stänkskydd där bak.

Men frågan är hur jag ska fästa fast skärmen?

alla sätt e rätt bara den sitter fast
:D :tummenupp

Back