Fixa punktering. Något bra ställe i Sthlm?

aniik

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2013
Hoj
Suzuki gs500f
Tja!
Tänkte ställa på hojen och har sedan slutet av förra säsongen anat att jag har en sån där pyspunktering. Alltså att luften försvinner sakta men säkert så det är nog ett litet hål någonstans. Märkte det sedan jag pumpat upp däcket och efter två veckor så har luften i princip försvunnit helt. Jag har ringt runt till olika verkstäder i Sthlm men det är väldigt många som inte utgör sådana här reparationer. Så jag vänder mig till er, vet någon av er en verkstad som fixar punktering här i Sthlm?

Spruta såpvatten med hjälp av en blomspruta på däcket så kan du ju ev se var det pyser, kolla ventilen speciellt. Om det är ventilen som läcker så kan du ju skruva åt den med ett speciellt verktyg eller bara byta den.
Jag förutsätter att du har kollat efter skruv/spik/annat som kan sitta i däcket.

Nu kan du ha lite extra info till den som kan laga/fixa den lilla läckan.

En sån gör dig ovän med snubben som ska lägga om ditt nya däck sen :fakta

Jag har inte varit med om något kladd när man tar av däcket efter en sån spray. Eller så kanske det var någon som slangade mitt bakdäck? :confused:

Vad som gör dig ovän med montören är om du pumpar i vw, audi eller skodas punkteringsflaska i däcket. då får du kränga själv på parkeringen :arsele

Jag har inte varit med om något kladd när man tar av däcket efter en sån spray. Eller så kanske det var någon som slangade mitt bakdäck? :confused:

Vad som gör dig ovän med montören är om du pumpar i vw, audi eller skodas punkteringsflaska i däcket. då får du kränga själv på parkeringen :arsele

Min kompis som är däckis (på dekis :va ) skriker bara man nämner punkaspray, kan inte ens skämta om det så han måste ha haft ett riktigt trauma om det......
(jag törs inte använda det även om det ligger med i bilen/hojen, vill ju behålla en viktig kompis :krama )

En sån här kan ju funka bättre, mer pyssel förvisso..
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Dack-och-slang/Reparationssats-dack-82573/

Last edited:
Det sämsta med punkaspray är att ibland kan lacken släppa från fälgen och gärna i kanten vid däcket och sen får man stå och slipa skiten för att det ens ska täta mellan däck och fälg. Med andra ord kan man inte ta sig hem på annat sätt än att köra i det så kör, men se till att ta av däcket och få bort det så fort som möjligt sen..

Köp pluggsats och gör det själv- följ anvisningen...
Biltema eller Probike BMW punkakitt har räddat mig ett antal gånger:banana

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back