Fiska Horngädda.

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
Nogon som hänger på? Fixat så att jag kan röka dem åt er om ca en vecka eller så... :)

Last edited:
Kimen skrev:
2177365 Nogon som hänger på? Fixat så att jag kan röka dem åt er om ca en vecka eller så... :)

Tjenare!! Fan va gott med hojåkare och fiskare! De e bra till mycket bra!! När hade ni tänkt att denna manövern skulle ske? :tungan

det vore coolt. jag har ett nytt spö och en ny rulle som måste provas. Fast jag vet inte ett skit om att fiska horngädda. Kan någon förklara vad som är så speciellt med det?

Tekniken är väll typ: kasta ut, veva in fort som fan, repetera. :)

Sad Glad skrev:
2178652 det vore coolt. jag har ett nytt spö och en ny rulle som måste provas. Fast jag vet inte ett skit om att fiska horngädda. Kan någon förklara vad som är så speciellt med det?

Dom kämpar dåktet. Har hört att ta dom på fluga skall vara gött som tusan. Man tappar 8 av 10 men ofta så får man rätt många. Ofta kör man med långsmalt drag med kroken på ca 10 cm efter draget. Har fiskat väldigt mycket ute vid Barsebäcksverket, ett klassiskt öring- och horngäddeställe, det var dock flera år sedan.

Tack för infon. Har hört att brofästet skall vara bra också. Som nerflyttad smålänning vet jag inte så mycket om havsfiske :)

Nån som vet hur är det med fisket ute i Häckeberga egentligen? Är det okej att fiska från stranden och behöver man fiskekort för det?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!