fireblade vs zx7r

brallan

Då Fantomen är vred darrar lejonet.
Gick med
5 May 2004
Hoj
på jakt efter ny
ska köpa cykel och har tittat på dessa cyklar vilket är bäst köp och för o nackdelar ?? det är i prisklass 35-45.000 som jag letar efter årsm 96 0 upp
vore kul att höra era åsikter om dessa hojjar .

Last edited:
brallan skrev:
ja i utseende är kawan svårslagen verkar som att de är ganska trimvänliga också :tummenupp

Kan jag lova! En kompis till mig här i sollefteå har en 97a som är trimmad av kawazaki, 180 kusar på bakhjulet, uppborrad till strax över 1000cc,

Gissa om den går! :D Dock går den bara bra på högvarv, sluddrar lite och går illa på lågvarv...

uggla skrev:
Kan jag lova! En kompis till mig här i sollefteå har en 97a som är trimmad av kawazaki, 180 kusar på bakhjulet, uppborrad till strax över 1000cc,

Gissa om den går! :D Dock går den bara bra på högvarv, sluddrar lite och går illa på lågvarv...

låter trevligt men hur har de lyckats borra upp en 750 till över 1000 kubik ?
det är inte så att det sitter en vässad 900 spis i den

brallan skrev:
låter trevligt men hur har de lyckats borra upp en 750 till över 1000 kubik ?
det är inte så att det sitter en vässad 900 spis i den

Nej det är en 750 motor, och den är seriöst trimmad av kawasaki, dom hade den som reservhoj på sm tyckte jag han sa för några år sedan...sen är det massa annat också på den vet inte allt, men det är ett muzzy slip on, och kan säga att det är det grymmaste ljudet jag har hört iaf! :)

uggla skrev:
Nej det är en 750 motor, och den är seriöst trimmad av kawasaki, dom hade den som reservhoj på sm tyckte jag han sa för några år sedan...sen är det massa annat också på den vet inte allt, men det är ett muzzy slip on, och kan säga att det är det grymmaste ljudet jag har hört iaf! :)

ja har aldrig hört hur muzzy pipor låter men vet ju att de används flitigt av kawa trimmare

brallan skrev:
ja har aldrig hört hur muzzy pipor låter men vet ju att de används flitigt av kawa trimmare

hehe kan säga att den låter grymt! Men sen kommer väll ljudet från den vråltrimmad rad 4an också! :) vet inte om han har plockat ut nått ur ljudämparen heller,..Har aldrig provkört den, men fan tycker man sitter skönt på den! Och det är lätt bland dom snyggaste hojarna!

Men man ska inte klaga på hyndan! Dom går fint som fan också! Och inte helt dumt ljud i dom heller! :Bugar

uggla skrev:
hehe kan säga att den låter grymt! Men sen kommer väll ljudet från den vråltrimmad rad 4an också! :) vet inte om han har plockat ut nått ur ljudämparen heller,..Har aldrig provkört den, men fan tycker man sitter skönt på den! Och det är lätt bland dom snyggaste hojarna!

Men man ska inte klaga på hyndan! Dom går fint som fan också! Och inte helt dumt ljud i dom heller! :Bugar

nje honda har ju alltid varit med och krigat i toppen

uggla skrev:

Vilket sm tävlade dom i då?
Undrar vilken klass man fick ha en 750 borrad till 1000cc.

Har sett en del byggen där man skohornat in 900 motorn i zx-7:an. Vet ej hur mycket modd det kräver.

PMR skrev:
Har sett en del byggen där man skohornat in 900 motorn i zx-7:an. Vet ej hur mycket modd det kräver.

finns färdiga konverterings kit att köpa har jag sett det enda krångliga är väll att dra om smörjningen till toppen annars tror jag inte att det är särskilt svårt :yoparty

brallan skrev:
låter trevligt men hur har de lyckats borra upp en 750 till över 1000 kubik ? ...
Motorn till min Bimota är upptagen från 1000 cc (ursprungligen konstruerad som 900 cc) till 1428 cc. Och går att borra vidare till 1500 cc.
Och de urgamla Suzuki GZX 1100 E går att ta upp ända till (minst) 1685 cc.

Men det är en annan sak med sånt här modernt vattenkylt skit, går knappt att borra alls.

Robban_C skrev:
Motorn till min Bimota är upptagen från 1000 cc (ursprungligen konstruerad som 900 cc) till 1428 cc. Och går att borra vidare till 1500 cc.
Och de urgamla Suzuki GZX 1100 E går att ta upp ända till (minst) 1685 cc.

Men det är en annan sak med sånt här modernt vattenkylt skit, går knappt att borra alls.
haha stoora goa kylflänsar att värma tassarna på när det är kallt :tungan

norrlansguld skrev:
Vilket sm tävlade dom i då?
Undrar vilken klass man fick ha en 750 borrad till 1000cc.

Jag har ingen aning faktsikt, men saken är ju att den aldrig är tävlad, var ju bara en reservhoj, han som har cykeln heter mattias och bor här i sollefteå..

Det var väll antagligen runt 97 som den var reserv cykel också..Fanns kanske andra klasser då :va :confused:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman