fireblade 98:a med hastighetsmätar problem

agge-ducce

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Triumph Daytona 955i 03:a och R6 00:a
hallå där ute har oxå en ny inhandlad blade och med ett fel hastighets mätaren funkar ej och det är en 98 alltså ingen vajer som jag kunde se vet någon var felet kan ligga?:va

Sitter en kontakt under tanken på höger sida innanför ramen, kolla att den sitter ihop! sensorn sitter troligtvis i växellådan, lycka till!!

Provat koppla vid sensorn så den får ström men har ingen ström vid h-mätaren så skall prova byta sensorn och hoppas på det bästa.

provat byta sensor och hastighets mätare men sten död är H-mätaren forfarande!!??

Ingendär ute som haft liknade fel på sina 900rr?

om det är samma system som på 96an så sitter det en pulsgivare som mäter av utgående axel från vxllådan. du ser kontakten som sitter på vänster sida utanpå kåpan som går över drevet från axeln. när jag var i skottland så slutade hastighetsmätaren att fungera vid ett extremt skyfall. men efter att det torkat upp så funkade den igen. lite svårt kanske att testa en pulsgivare utan osilioskåp men testa iaf att ta loss och gör rent och kolla så att inget ser sönder ut på insidan.

har provat mäta men som det ser ut så får jag ingen ström upp till H-mätaren?????

???? sensorn e ju bytt!!??!!??:mad:

ej samma som 94-97 sensorn sitter på vxllådan ej vid utgående.

HAR NU MONTERAT CYCKEL DATOR PÅ HOJEN:näsblod MEN UNDRAR NU KAN FÅ GENOM DEN PÅ BESIKTNINGEN SÅ?

FUNKAR HUR BRA SOM HELST OCH DEN VISAR MER EXAKT ÄN ORIGINALA.

jag har besiktigat med cykel dator det var inga problem men vad som egentligen gäller ?? beror nog på om besiktnings mannen är på gott humör eller ej

Om sensorn är bytt och du inte har något vid mätaren så borde rimligtvis kablaget eller kontakter ha skada.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT