Fireblade -04

Hörde att den skulle vara anitngen en V5 fast troligen en V4 och skulle då benämnas VFR 1000!

Hur kul är det? Då tror man ju att den är en Touringhoj!!!
 
Blade skrev:
Hörde att den skulle vara anitngen en V5 fast troligen en V4 och skulle då benämnas VFR 1000!

Hur kul är det? Då tror man ju att den är en Touringhoj!!!

Bara att kolla på försäkringspremien så inser du att det inte är en touringbåge :crash
 
Marals76 skrev:
Bara att kolla på försäkringspremien så inser du att det inte är en touringbåge :crash


Jag sa att man tror att det är en touringbåge när man hör beteckningen.
Om honda skall anväda käna beteckningar på den nya skall den heta CBR XXXX Fireblade.
Om det är en helt ny värsting kan den ju ha ett nytt namn, typ RCV någonting!!
 
Blade skrev:
Hörde att den skulle vara anitngen en V5 fast troligen en V4 och skulle då benämnas VFR 1000!

Hur kul är det? Då tror man ju att den är en Touringhoj!!!

Det kommer nog en ny V modell och en ny CBR900 med större radfyra.
 
Blade skrev:
Hörde att den skulle vara anitngen en V5 fast troligen en V4 och skulle då benämnas VFR 1000!

Hur kul är det? Då tror man ju att den är en Touringhoj!!!

Stackare... :rolleyes: VFR 750R.. inte touring. Den kanske skulle kunna heta VFR 1000RRR... Då kanske raceknuttarna kan känna viss stolthet i alla fall? :p
 
Magnus skrev:
Kommer nog en 1000cc i stil med nya CBR600RR :rock

MCN has exclusive pictures of the 2004 FireBlade replacement, which factory insiders claim is as small as a 600.

Honda has gone to extremes to top the Suzuki GSX-R1000 and Yamaha R1 , with a more powerful engine, tweaked chassis , and a lighter-than-ever bike . The current Blade is already a featherweight 168kg, but the new version is rumoured to be even lighter than the current crop of 600cc sportsbikes.

It’s expected to feature the same under-seat fuel tank system as the CBR600RR, and new underseat twin exhausts will keep the weight close to the centre of the bike and increase ground clearance.


Så jag tror att det blir en R4 på 1000cc och ca:145-150bhp
Någon V5:a blir det nog inte... isåfall på SP3:an...?
 

Bifogat

  • blade -04.jpg
    blade -04.jpg
    10 KB · Visningar: 1,405
Det ska bli mycket intressant att se vad tillverkarna hittar på till nästa år.

I år var det ju 600-klassen som fick sig en rejäl uppdatering, och det verkar inte vara något som tyder på att inte samma sak skulle hända i literklassen nästa år.

Ska bli mycket intressant att se vad det blir för några uppföljare som kommer till CBR954 och ZX9R. Frågan är väl om det inte är dags för en uppdatering av R1'an också...den har ju varit med och lekt ett bra tag nu.
 
Ser den ut så här så paxar jag en direkt :kär
 

Bifogat

  • 2004cbr_01.jpg
    2004cbr_01.jpg
    40.3 KB · Visningar: 1,233
Dubbla pipor...en blir ju tårögd...Så vackert!!! :kär
 

Bifogat

  • 2004cbr_02.jpg
    2004cbr_02.jpg
    39.7 KB · Visningar: 1,234
Lite nyheter igen:

"Latest News CBR998RR, 2nd July 2003
Heijiro Yoshimura senior chief engineer for the mighty HRC and the man dehind the development of the Honda RCV211-V5 race bike, has now turned his hand to road going Honda's firstly with the CBR600RR, and now Honda have asked him to develop the replacement for the legendary Fireblade, the CBR998RR.

The CBR998RR due to be unvailed to the
public on the 10th September 2003. Is expected to look like it's smaller brother the CBR600RR, even down to the underseat exhaust. The all new CBR998RR, is said to be the size of the 600RR and weigh in at 165kg and produce between 160-165 bhp from the 4 cylinder in-line engine.
Roll on September 10th is what I say."
 
Raffe skrev:
Ser den ut så här så paxar jag en direkt :kär

:tummenupp :kär :rock :bow :cool:

Ja och den lär se bättre ut i verkligheten.

Men just detta ex. är ju gul så jag paxar en annan.
Rött är sött :fakta
 
Verkar ju helt ok :tummenupp , men man ska nog ta nyheterna i MCN med en nypa salt - vem minns inte tidgare års "nyheter" om Nortons superwankel samt Triumphs supersporthoj?

Ska bli kul å se vad de andra (=ny R1:a & ZX-10R(?)) kan komma med oxå.

/F.
 
NEEEEJ Honda! Inte ljuddämparna under sadeln! Sluta med det pronto! :mad:

Låt Ducati sköta den biten istället.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top