Finnsh problem vid polering!

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
Tjena!

Har polerat min gaffel ben noggrant men har fått problem med en ojämn finnish..

Hur jag gick tillväga: 180,240,400,800,1200, autosol och dremmel med trissa sen till sist autosol och trissa för hand..

Orkade inte göra poleringen efter ''uber guiden'' p.g.a att tomten jag köpte benen av hade borstat ren dom från färg med stålborsta på maskin :mad:

Men nu till problemet: Väntade ju inte mej nått underverk med magisk polering, men ytan är liksom ojämt polerad så glansen skiljer sig. Beror det på att man inte borde köra med dremel lr? Och vad kan jag gö åt saken? Köra med finare poler medel som t.e.x metall polish så kommer ytan jämna sig lr?.. Aja alltid tacksam för svar!

med dremeln så har du asså bara en liten trissa på högst en cm i bredd lr så, right?

Då blire så...

Btw har jag lyckats fel posta lr?:va

Jomen ändå, smörjde en hela gaffel benen och körde ju till autosolen inte excisterade på benen längre, tycker jag borde kommit åt bättre :gnissla

det är ju fortfarande små mikroskopiska repor så du har antagligen kört med dremmeln i olika riktningar. satsa på att köra i en rikting bara så ska det nog bli bättre :tummenupp

det är ju fortfarande små mikroskopiska repor så du har antagligen kört med dremmeln i olika riktningar. satsa på att köra i en rikting bara så ska det nog bli bättre :tummenupp

I'll give it a trie ;)

I'll give it a trie ;)

Så hur gick det??
Har precis samma problem med svingen på min hoj....så skriv gärna ifall du kommer på ett bra sätt. Kanske det hela handlar om att man bör köpa en fetare lumpskiva? (och inte bränna på så j-vla hårt...:tungan )

ja har man bara en smal yta som man polerar med så kommer de bli jävligt svårt att få de bra, dels så har man ju inte exakt samma tryck hela tiden på hela ytan osv.. man måste helt enkelt polera med en större yta typ...hmm...

Det bästa man kan ha är en vinkelslip med en tygskiva, då får man jämnare tryck, större yta, och inte samma skarpa kanter mellan varje drag som man får med en filttrissa på en Dremel.

har fått exakt samma problem när jag skulle polera en variator kåpa på min lillebrorsas moppe

Jag har också fått samma resulltat när jag inte körde trissan i samma rikting

Hade som sagt samma problem, for då på Claes Ohlson och köpte en sån där "slipplatta" med kardborre under som man sätter på borrmaskinen (kommer inte ihåg vad dom heter) samt en sonax polerskiva. Körde sedan först med en grov rubbing över hela ramen och svingen för att sedan gå på med autosol. Blev riktigt bra faktiskt! :yoparty
Om jag inte minns fel så är polerskivan 120mm bred vilket underlättar enormt vid poleringen jämfört med lumpskiva.....

Tog farsans slipmaskin med *skak* roterande förare. Köpte mig nån kardborre *duk* på biltema. Blev förstört så nu e jag på 240 papper igen :(

Nån som kan ge tips på maskin lr ialf bättre dukar? :D

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...