finns det några hjälm/action kamera recensioner?

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Finns det nån sida där man kan titta på recensioner för de olika hjälm/action kamerorna?
Svårt att bestämma vilken som egentligen är mest värd sitt pris.
Om man ska satsa på en svindyr eller vad man ska göra :va

bara att stoppa in minneskortet i datorn o börja .

nackdel. väskan går inte att stänga med kabelen på.
fjärrkontrollen blinkar bara till .så du vet inte om den är på eller av.

+ är att den värkar JVLIGT stryktålig.och den tar bort störningar från tändspolar. en idiot som jag fattar hur den fungerar utan att läsa instruktionsboken .som var på en skiva .med massa annat skit på.som jag la i papperskorgen.5900kr med tull o frakt o moms .3 dagars lev från usa.

youtube gör alltid kvaliten sämmre.

http://www.youtube.com/watch?v=Y2Q02IsbQQY
http://www.youtube.com/watch?v=Pgh1sh5Lg1g

Action Camera

Tja!

Ville bara dela med mig av mina erfarenheter av den kamera jag skaffade för nåt år sen. Det är en ATC 2K Action Cam. Den har avhandlats här på nån tråd tidigare but here goes:

1. Du får vad du betalar för. Jag köpte min från nån suspekt internetfirma för nån tusenlapp och det är vad du får. Den funkar. Kostar ca 1500 på svenska siter.

2. "allt-i-ett" Inga sladdar. Kamera, batteri och kort sitter i samma hus.

3. Den spelar in i avi-format och det blir stora filer. Man måste komprimera dem om man ska lägga upp dem nånstans.

4. Fästen som följer med är till bla styre och "hjälm". Det till hjälm är dock ett skämt! En gummirem som ska spännas runt hjälmen och bara kamerans tyngd gör att den svajar rejält. Det går dock att tejpa ett stadigare fäste uppe på hjälmen för bättre resultat.

5. Ingen display. Man ser alltså inte vad man spelar in. Det gör att det tar några gånger innan man justerat in vinkeln korrekt. Ingen extern linsutgång, dvs kameran är enda inspelningskälla.

6. Mikrofonen sitter också i kameran och "ljudet" blir mest vindbrus hur du än kör.

7. Spelar in direkt på SD-kort. Den klarar 2GB kort vilket ger ca 1h inspelning i högsta upplösning (vilket är det enda som är över huvud taget acceptabelt).

8. Kvaliteten på filmen är, om man är snäll, OK. Den frame rate som uppges är mycket optimistisk och man upplever en del hack då man kollar. Dock funkar det för att filma lite på skoj.

9. Den är hyfsat vattentät så om man sänker hojen och sig själv i nån myr kan man titta på det efteråt om man tar sig upp...

10. Känslig för kyla. Provade att spela in lite vinterkörning men den la av...

Summering:
Som sagt, man får vad man betalar för. En billig och enkel videokamera som duger för de enklaste inspelningarna. Kan vara kul ibland. Vill man ha hyfsad kvalitet på filem ska man söka sig nån annanstans.

/Anders

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...