Finns det inga poliser här...?

• Thread starter Thread starter 200
  • Start date Start date

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
Många av trådarna här handlar tex om förbannelsen med böter, hur man smiter från polisen, hur man gör en wheelie på allmän väg och andra lagbrott. Inte konstigt kanske för att platsa i detta forum har man troligen ett tvåhjuligt fordon med +100 hk med vilken man lätt kan bryta mot minst en lag inom ca 3 sekunder. För att transportera 2 vuxna från A till B räcker de 12,7 tvåtakts hästarna jag har i Vespan. Med Vespan kan jag utan motvind och uppförs backe nå över 100 km/h men det tar tid. Jag har dock också ett annat två hjuligt fordon där effekt resurserna inte är ett problem.

Det finns trådar där tex modiga medlemmar med homosexuell läggning kommer ut ur garderoben inför forumet. Därför undrar jag om det finns någon polis som skulle våga komma ut ur garderoben och erkänna sin yrkestillhörighet??

Jag menar det kunde ge en ökad variation på en hel del trådar, där alla dunkar rygg och applåderar tex fortkörning. Jag måste erkänna att jag inte är någon moralens eller lagens civila väktare men ibland är inläggen tråkigt onyanserade.

Solen skiner och mitt nya bakdäck väntar på verkstaden...

Varför skulle man inte våga skriva om "hur man gör en wheelie på allmän väg" bara för att det finns en polis som är medlem?

Varför skulle man inte våga skriva om "hur man gör en wheelie på allmän väg" bara för att det finns en polis som är medlem?

Du har missförstått inlägget eller läst fel. Jag menar att det skulle vara kul med mer varierade åsikter. Läs igen.

Om du kan eller vill köra på bakhjulet höjer det inga ögonbryn här :trött. Men om en polis skulle uttrycka sin professionella åsikt här skulle det sätta fart på en del trådar där författaren tycker det är häftigt men bara är tråkig och lik så många andra.

Last edited:
En poliskompis till mig (fd trafikpolis dessutom) har ju en attityd och agerande privat jämfört när han har uniformen på som han säger, vissa tips får man men han verkar ha gjort allt som en riktig SH-förare kan göra, privat alltså.

jag känner till 4 st poliser här på SH

varav 3 av dem är instruktörer inom smc

och den sista tävlar

ingen av dem skulle "kliva in i sitt yrke" då dom sitter bakom skärmen och surfar SH.

dom har fritid dom också

edit. 5 st... glömde CHROLO :D

En poliskompis till mig (fd trafikpolis dessutom) har ju en attityd och agerande privat jämfört när han har uniformen på som han säger, vissa tips får man men han verkar ha gjort allt som en riktig SH-förare kan göra, privat alltså.

Jag vill bara ha lite fart i inläggen. Det som i andra sammanhang skulle vara häftigt är ibland lite gäspigt här. Det politiskt korrekta här och på andra platser är inte de samma. Inlägg som visar ett ansvar kan ibland verka avvikande i massan här, de finns men det tillhör inte det vanliga.

Vill minnas att det tidigare funnits en pålis på forumet som gärna agerat motpol i diskussionerna. Kan han hetat Kjell eller så? Länge sedan jag såg honom nu dock. Ingen vild gissning att han tröttnade på kräftgången i trådarna. :)

Du har missförstått inlägget eller läst fel. Jag menar att det skulle vara kul med mer varierade åsikter. Läs igen.

Om du kan eller vill köra på bakhjulet höjer det inga ögonbryn här :trött. Men om en polis skulle uttrycka sin professionella åsikt här skulle det sätta fart på en del trådar där författaren tycker det är häftigt men bara är tråkig och lik så många andra.
Vad skulle det bestå i? Att ha någon som sitter och föreläser om hur farligt, olagligt och omoraliskt det är? Det är nog dom flesta högst medvetna om iaf, och att ha en pajkastardiskussion i varenda tråd känns ju ganska meningslöst.

Ska det hackas på allt olagligt så är det ju bara att stänga alla styling-trådar som handlar om helfordonsgodkända hojar, gruppkörningar (för korta avstånd mellan fordonen) osv.

Antagligen skulle alla cykelforum få lägga ner också, eftersom många av oss som tränar cykel inte har några som helst problem att cykla över skyltat på 30-50-väg. För att inte tala om SweClockers, ujj, skicka in några MP-gossar där så kan dom klaga på energiförbrukningen :tummenupp

Vill du se lite mer fysisk action så kan du ju knuffa in Åke Green på en klubbkväll hos SLM eller RFSL istället :tummenupp

Vill minnas att det tidigare funnits en pålis på forumet som gärna agerat motpol i diskussionerna. Kan han hetat Kjell eller så? Länge sedan jag såg honom nu dock. Ingen vild gissning att han tröttnade på kräftgången i trådarna. :)
KjeCop, han har avreggat sig. Synd, för han var en förbannat trevlig och vettig kille :(

Last edited:
Vad skulle det bestå i? Att ha någon som sitter och föreläser om hur farligt, olagligt och omoraliskt det är? Det är nog dom flesta högst medvetna om iaf, och att ha en pajkastardiskussion i varenda tråd känns ju ganska meningslöst.

Ska det hackas på allt olagligt så är det ju bara att stänga alla styling-trådar som handlar om helfordonsgodkända hojar, gruppkörningar (för korta avstånd mellan fordonen) osv.

Antagligen skulle alla cykelforum få lägga ner också, eftersom många av oss som tränar cykel inte har några som helst problem att cykla över skyltat på 30-50-väg. För att inte tala om SweClockers, ujj, skicka in några MP-gossar där så kan dom klaga på energiförbrukningen :tummenupp

Vill du se lite mer fysisk action så kan du ju knuffa in Åke Green på en klubbkväll hos SLM eller RFSL istället :tummenupp

KjeCop, han har avreggat sig. Synd, för han var en förbannat trevlig och vettig kille :(

"i´ll be back" som han sa:D

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=53505

Tror inte du förstår och jag orkar inte förklara det tydligare.

vem orkar argumentera sin yrkesmässiga åsikt även på fritiden? Tekniskt sätt kan vem som helst sätta sig med en lagbok och diskutera utifrån polisens perspektiv. Förstår att du vill få en diskussion som leder någon vart med relevanta motargument, men jag gissar att merparten av oss här på SH tänjer lite lagom på våra lagar och förordningar.

Kanske just för att det inte svämmar över med motargument kring moral och etik som många trivs här? (jag skev inte att det inte finns!)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back