Finansering av Motard..

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Till sommarn blir det att köpa motard..vill ha en husaberg 650 som tydligen skulle kosta runt 80k...jag ska sälja min bil som jag antagligen får 40k för..så jag skulle behöva låna 40k till...Vilken bank är bäst?..eller vilket tillväga gångs sätt är bäst?..jag har sett på Honda.se att dom fixar finansering om man köper ny...fast det blir väl billigare om man lånar från banken..har hört att det ska va dyrare med finansiering från säljarna....nån som har en kommentar som hjälper mig?!

Faktum är att man kan få riktigt riktigt bra ränta om man tar finansiering från firman man köper den ifrån.

Kan vara askasst också, bara kolla.

Annars rekommenderas ju hus/bostads-lån om du har såna, rätt oslagbara när det gäller stabilitet och ränta. SBAB är klart billiga på bostadslån.

Annars är det väl bara glo runt och jämföra.

Gjorde en sådan liten undersökning för någon vecka sedan men då gällde det bil. Funkar lika bra till båge med gissar jag. Det Absolut billigaste alternativet blir om du lånar från Ikano-banken.
Deras räntor och kostnader blev hälften så stora som t.ex. föreningssparbankens medlemslån. :tummenupp

men bostads lån?..det är ju till en hoj =P..jag är inte insatt som det kanske märks!

Ta ett "inblanco-lån" eller vad det nu heter! 40k är inte så mycket!! Du får nog kanske 6% ränta?? Rätta mig om jag har fel!! :4skrika

Ikanobanken ligger på 6.5% ränta, nog ett av de billigaste blanco-lånen just nu iaf. Dessutom inga uppläggningsavgifter eller avi-avgifter. La om flera lån till ikanobanken för ett par månader sedan. Slantar numer samma månadskostnad som innan, men är skuldfri 2 år tidigare, vilket är ruskigt trevligt.

Jocke W skrev:
men bostads lån?..det är ju till en hoj =P..jag är inte insatt som det kanske märks!

Om du äger en villa eller bostadsrätt, kan du belåna den (med bostaden som säkerhet) och får mycket bra ränta. Jag gjorde så med bilköpet - tog ut lite extra på det lån jag redan har på bostaden (vilket gick bra då den ökat i värde med tre gånger sedan köpet). Passade även på att lösa ut ett par andra smålån som nästan var färdigamorterade, för att bli av med räntorna.

eller så köper du en hoj för 40k och e utan lån.....

Vad du skall kolla efter är vilken ränta mcfirman har, och om det tillkommer avi och uppläggningsavgift. Ligger räntan runt 6% utan extra avgifter så är det helt ok. Är få banker som kan hänga med på de villkoren, om det inte gäller att att lyfta lån på sitt boende. Glöm dessutom inte att pruta på räntan, den är för det mesta förhandlingsbar. Där tjänar både mc- och framförallt bilhandeln stora pengar. Men de borde hellre se att du finasierar hos dem till en lägre ränta, än hos någon annan bank/finansbolag.

/Aero

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...