FIM:s president skriver reprimand till Rossi och Gibernau

Ankan skrev:
Jag kan förstå att Gresini inte är helt nöjd med förbundets syn på det hela.

-"The FIM President also wrote that he didn’t see any infringement to the rules, but stressed that this kind of situation shouldn’t be repeated."

Ja, antingen är det en schysst manöver enl reglerna och ingenting att reagera över, eller också så är manövern otillåten och då skall någon av förarna ha en reprimand. Inte som nu -"Helt ok, men gör inte om det."

Det där måste vara bland det fjantigaste brev som någonsin skrivits av någon som inte är politiker! :arsele

Om det inte är ett regelbrott, vilken han uttryckligen skriver, så kan han inte klaga på vad dom gör på banan. Han kan få tycka att förarna ska krama varandra som privatperson om han vill, men han har ingen som helst rätt att som FIM president uppmana förarna hur aggressivt dom kan köra.

Relapse skrev:
Det där måste vara bland det fjantigaste brev som någonsin skrivits av någon som inte är politiker! :arsele

Om det inte är ett regelbrott, vilken han uttryckligen skriver, så kan han inte klaga på vad dom gör på banan. Han kan få tycka att förarna ska krama varandra som privatperson om han vill, men han har ingen som helst rätt att som FIM president uppmana förarna hur aggressivt dom kan köra.

Jag tycker det var smart, jag. Som en pappa som klappar sina favoritgossar på huvudet när de varit busiga och säger: 'Okej, för den här gången grabbar, men gör inte om det.'

Macho Woman skrev:
Jag tycker det var smart, jag. Som en pappa som klappar sina favoritgossar på huvudet när de varit busiga och säger: 'Okej, för den här gången grabbar, men gör inte om det.'
Än sen då? Han är inte deras farsa. Och om det var okej denna gång så måste det ju vara okej nästa gång också. Någonstans brister det i logiken.

Relapse skrev:
...han har ingen som helst rätt att som FIM president uppmana förarna hur aggressivt dom kan köra.
"Rätt" har han säkert som FIM-president. Och efter denna tillrättavisning kan man nog vänta sig att den förare som kör om för bryskt blir diskad. Egentligen synd eftersom det som hände på Jerez är roligt.

Relapse skrev:
Än sen då? Han är inte deras farsa. Och om det var okej denna gång så måste det ju vara okej nästa gång också. Någonstans brister det i logiken.

Det har inte med logik att göra utan med hur man hanterar problematiska situationer. Att han ser genom fingrarna med det den här gången är väl för att det som hände knappast var något genomtänkt beslut från förarnas sida, utan något som hände i stundens ingivelse. Om de däremot vet att nästa liknande situation kommer att åtföljas av ett straff är det ju något de kommer att hålla i bakhuvudet.

Macho Woman skrev:
Det har inte med logik att göra utan med hur man hanterar problematiska situationer. Att han ser genom fingrarna med det den här gången är väl för att det som hände knappast var något genomtänkt beslut från förarnas sida, utan något som hände i stundens ingivelse. Om de däremot vet att nästa liknande situation kommer att åtföljas av ett straff är det ju något de kommer att hålla i bakhuvudet.

Jag saknar örfilen. Den borde delats ut.... men det får väl bli nästa gång.

Föressten, vilken sorglig avatar du har MW. Upp med hakan, kanske?

Last edited:
Pejo skrev:
Föressten, vilken sorglig avatar du har MW. Upp med hakan, kanske?

Nej, det blir inget med det. Inte förrän jag får ligga med någon (se min signatur). :gnissla

<----Förresten är det jag på bilden. Båda.

Bifogat

• grrrr.jpg
    grrrr.jpg
    22.4 KB · Visningar: 80
Last edited:
Nyteknik skrev:
"Rätt" har han säkert som FIM-president. Och efter denna tillrättavisning kan man nog vänta sig att den förare som kör om för bryskt blir diskad. Egentligen synd eftersom det som hände på Jerez är roligt.
Håller inte med. Så länge som förarna inte bryter mot reglerna så ska inte FIM lägga sig i hur dom kör. Dessutom så gillar jag när det blir lite jävlar anamma.

Relapse skrev:
det är klart han kan :tungan

Relapse skrev:
Håller inte med. Så länge som förarna inte bryter mot reglerna så ska inte FIM lägga sig i hur dom kör.
Jag gissar att det står i FIM:s stadgar att de ska verka för alla förares säkerhet. Då är det inte så konstigt att man försöker mota Olle i grind när säsongen inleds som på Jerez.

Nyteknik skrev:
Jag gissar att det står i FIM:s stadgar att de ska verka för alla förares säkerhet. Då är det inte så konstigt att man försöker mota Olle i grind när säsongen inleds som på Jerez.
Det du säger är inte fel, men gör inte om det nästa gång. :ajjabajja :tungan

Relapse skrev:
Det du säger är inte fel, men gör inte om det nästa gång. :ajjabajja :tungan
Man kan faktiskt göra fel utan att bryta mot formella regler. Hur som helst hoppas jag att morgondagens race blir ännu ruffligare och att Gibbers kommer riskera allt för att få revansch.

:näsblod :banana

Macho Woman skrev:
Jag förstår fortfarande inte. Förklara: vem är det som är partisk och varför?

O du ska vara lärare, stackars elever :rolleyes:

Nej men det var min åsikt, tycker du var lite väl petig, hade du varit ett Rossifan så hade du inte gnällt över de som hände :)
//D

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...