Filmer: Turbohayabusor i 378 och 412 km/h

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hittade två filmer på turbo-Hayabusor! Måste ses...
Första: http://www.turbobusa.net/ghostrider/misc/235mph.wmv 235mph (378 km/h) på något flygfält eller liknande. Går som fan! Drar inte sååå länge på högsta växeln (ligger inte och pressar långt som man brukar göra) så den har kanske potential för högre hastiget.. om han nu inte skulle nöja sig...

Andra: http://www.nickslick.com/videos/noonan.wmv 256 mph (412 km/h) i en saltöken filmat från hjälmen. går undan även här! :hihi

Håll tillgodo!

lahi skrev:
Hittade två filmer på turbo-Hayabusor! Måste ses...
Första: http://www.turbobusa.net/ghostrider/misc/235mph.wmv 235mph (378 km/h) på något flygfält eller liknande. Går som fan! Drar inte sååå länge på högsta växeln (ligger inte och pressar långt som man brukar göra) så den har kanske potential för högre hastiget.. om han nu inte skulle nöja sig...

Andra: http://www.nickslick.com/videos/noonan.wmv 256 mph (412 km/h) i en saltöken filmat från hjälmen. går undan även här! :hihi

Håll tillgodo!

:tummenupp

:hihi roliga kometarer på fösta filmen men tycker dom att den går fort ska dom ju se min 600. :rolleyes:

Kay skrev:
lahi: Du har ett ball bygge me ju, vad toppar du?
Tackartackar :) Den är drevad för 347 ärliga vid 10500 varv på 5:an (uträknat på utväxling och rullomkrets) och jag hade 10000 varv på revingerakan innan vägen smalnade av och jag kände att det var dags att släppa, så det ska ha varit runt 330 ärliga km. Men den accade bra där också, så den skulle nog kunna gå mot varvstoppet på 5:an i strax under 350 :) Och nu laddar jag mer också. 1,3 nu mot 1,1 innan, så runt 290 hästar på hjulet, så den ska orka.

No1 skrev:
Äääähh, det går ju inte köra så fort med en Hayabusa turbo!!! :fatta!

Snacka om glädjemätare på dom där mopparna!!! :fatta!

Komentarer likt dessa har man fått höra av en del sedan jag själv körde över 400km/h för ett tag sedan men kul är det nu finns lite filmer på liknande körningar & hoppas att min kommande körning blir runt 430km/ som den förra jag gjorde och att filmen på den blir bra... :tummenupp

Patrik,
SWT Racing...

Hehe, jag tror de kör med 10 tums framhjul för att få mätaren att visa mer.. eller den kanske inte mäter där? Jaja! Fyfasen, 430 blås.. vad har man för däck till det? :va Vanliga däck eller? Inte så kul med däckexplosion i de farterna..
Motor då? Hur mycket effekt krävs? Han i filmen hade väl 550 hästar om jag inte minns fel, så det är väl liknande er "blysläde" då. Det är väl Hayabusan som kallas så? Men för 430 behövs kanske lite till eller?

Last edited:
No1 skrev:
Äääähh, det går ju inte köra så fort med en Hayabusa turbo!!! :fatta!

Snacka om glädjemätare på dom där mopparna!!! :fatta!

Komentarer likt dessa har man fått höra av en del sedan jag själv körde över 400km/h för ett tag sedan men kul är det nu finns lite filmer på liknande körningar & hoppas att min kommande körning blir runt 430km/ som den förra jag gjorde och att filmen på den blir bra... :tummenupp

Patrik,
SWT Racing...
:tummenupp

hur fort kör du på gatan med bussan?? gr :banana :banana

lahi skrev:
Hehe, jag tror de kör med 10 tums framhjul för att få mätaren att visa mer.. eller den kanske inte mäter där? Jaja! Fyfasen, 430 blås.. vad har man för däck till det? :va Vanliga däck eller? Inte så kul med däckexplosion i de farterna..
Motor då? Hur mycket effekt krävs? Han i filmen hade väl 550 hästar om jag inte minns fel, så det är väl liknande er "blysläde" då. Det är väl Hayabusan som kallas så? Men för 430 behövs kanske lite till eller?

När får vi se lite "on board" filmer när du är ute och leker då?

:)

Diggar din hoj! :rock

Nisse977 skrev:
När får vi se lite "on board" filmer när du är ute och leker då?

:)

Diggar din hoj! :rock
:) Jadu, det kan man undra... Har inte blivit av att filma än pga semester för både mig och snubben som har kameran. Ska ju filma både på hojen och bredvid hojen (i bil på motorväg :) ) så jag kan inte göra det själv... och sen ska ju tummarna ur också :hihi Men jag lovar, det kommer! Håll ut!

lahi skrev:
:) Jadu, det kan man undra... Har inte blivit av att filma än pga semester för både mig och snubben som har kameran. Ska ju filma både på hojen och bredvid hojen (i bil på motorväg :) ) så jag kan inte göra det själv... och sen ska ju tummarna ur också :hihi Men jag lovar, det kommer! Håll ut!

Ja jag väntar! hehe!

Läste att du ska till mantorp nästa helg! Gissar att du menar ActionMeet 6/8. Dit ska jag i alla fall. Har aldrig sett drifting live.. så det ska bli kul bla.

:yoparty

Nisse977 skrev:
Ja jag väntar! hehe!

Läste att du ska till mantorp nästa helg! Gissar att du menar ActionMeet 6/8. Dit ska jag i alla fall. Har aldrig sett drifting live.. så det ska bli kul bla.

:yoparty

:hihi Ok, vad bra! Jag ska skynda mig! :hihi

Nja, ska nog inte till ActionMeet men antagligen till Veidec Nitro Festival 28-31 juli! Eller iallfall på söndagen. Det körs EM i dragracing i en massa bil- och mc-klasser :banana Även de värsta mc-klasserna där de kör ca 6,60s/ 340 blås... och top fuel (bilar) där Susanne Callin körde 4,91s/478 km/h förra året. Tror det var den tiden. Fy fasen vad det går undan om man står uppe vid målgången :hihi Men jag ska inte köra.. jag vet inte än om jag ska dit, får se.. hoppas det men det är många fester på en gång nu så det gäller att hålla sig nykter, vilket kan vara svårt :rolleyes:

lahi skrev:
:hihi Ok, vad bra! Jag ska skynda mig! :hihi

Nja, ska nog inte till ActionMeet men antagligen till Veidec Nitro Festival 28-31 juli! Eller iallfall på söndagen. Det körs EM i dragracing i en massa bil- och mc-klasser :banana Även de värsta mc-klasserna där de kör ca 6,60s/ 340 blås... och top fuel (bilar) där Susanne Callin körde 4,91s/478 km/h förra året. Tror det var den tiden. Fy fasen vad det går undan om man står uppe vid målgången :hihi Men jag ska inte köra.. jag vet inte än om jag ska dit, får se.. hoppas det men det är många fester på en gång nu så det gäller att hålla sig nykter, vilket kan vara svårt :rolleyes:

Jag har varit på SkoUno Dragfestival några gånger osv. Det är väl liknande Veidec.. Eller om det är samma som bytt namn.. I år hinner jag tyvärr inte.. Men det är kul att se alla snabba saker! :)

Nisse977 skrev:
Jag har varit på SkoUno Dragfestival några gånger osv. Det är väl liknande Veidec.. Eller om det är samma som bytt namn.. I år hinner jag tyvärr inte.. Men det är kul att se alla snabba saker! :)
Det är samma som bytte namn för några år sedan. Skulle gärna åka upp till Action Meet också, men det hinner inte jag... Synd att man ska ha så mycket att göra (jobb...) :(

Trycket från en Top-Fuel dragster när man sitter på läktaren vid starten är något av det grymmaste jag varit med om inom motorsport :yoparty
Hojarna är grymma de med :)

sandstream skrev:
Trycket från en Top-Fuel dragster när man sitter på läktaren vid starten är något av det grymmaste jag varit med om inom motorsport :yoparty
Hojarna är grymma de med :)

Jag och en polare lyckades smita in precis jämte startplattan en gång.. vet inte om det är där fotografer och liknande står.. I alla fall så kändes det som luften nästan slogs ur en, när topfuel bilarna drog iväg!!!

Det är det ljudet man ska ha när man startar bilden vid korvmojjen... :hihi Så alla fjortisar skiter ner sig... och alla andra med som står runtom.. hehe!! :brinnerup

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026