filmen syns inte på tv'n

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
nu när jag installerat om datorn så får jag det inte att funka att se film på tv'n. jag laddade just ner de senaste grafikkortdrivrutinerna och så som det är just nu så ser jag allt jag gör på datorn på tv'n och det kommer ljud ur stereon som jag kopplat till ljudkortet. det enda som inte funkar är att jag inte ser filmen på tv'n. jag ser alltså mediaspelaren i tv'n men i mediaspelaren ser jag inte filmen som spelas upp.
vad är det som jag har missat?

bmwjohan skrev:
nu när jag installerat om datorn så får jag det inte att funka att se film på tv'n. jag laddade just ner de senaste grafikkortdrivrutinerna och så som det är just nu så ser jag allt jag gör på datorn på tv'n och det kommer ljud ur stereon som jag kopplat till ljudkortet. det enda som inte funkar är att jag inte ser filmen på tv'n. jag ser alltså mediaspelaren i tv'n men i mediaspelaren ser jag inte filmen som spelas upp.
vad är det som jag har missat?
Krångligt att förklara på rak arm. Testa först att ansluta svhskabeln i både TV och grafikkort, stänga av och sätta på TV samt starta om datorn. Kolla sedan om du har valt rätt ingång på TV:n om du tex har flera SCART ingångar. På min Sony TV heter dom AV1 och AV2 osv. Detta väljer du antingen på fjärrkontrollen eller med knappar på TV:n.

Om det fungerar så borde du iaf se datorns skrivbord på TV:n.
Har du fortfarande ingen bild får du leta på inställningarna för grafikkortet, speciellt hur outputen från grafikkortet är inställt. Kolla att du har aktiverat Clone eller Dual View (Om du har ett NVidiakort).

Lycka till

smilee skrev:
Krångligt att förklara på rak arm. Testa först att ansluta svhskabeln i både TV och grafikkort, stänga av och sätta på TV samt starta om datorn. Kolla sedan om du har valt rätt ingång på TV:n om du tex har flera SCART ingångar. På min Sony TV heter dom AV1 och AV2 osv. Detta väljer du antingen på fjärrkontrollen eller med knappar på TV:n.

Om det fungerar så borde du iaf se datorns skrivbord på TV:n.
Har du fortfarande ingen bild får du leta på inställningarna för grafikkortet, speciellt hur outputen från grafikkortet är inställt. Kolla att du har aktiverat Clone eller Dual View (Om du har ett NVidiakort).

Lycka till

jag har gjort allt som du skriver. jag förklararde tydligen lite dåligt ovan. jag ser alltså allt som jag ser på datormonitorn på tv'n förutom ju filmen jag spelar upp. jag ser alltså skrivbordet på tv'n. jag ser muspekaren på tv'n. jag ser IE på tv'n. osv. jag ser mediaspelaren på tv'n, men jag ser inte filmen som spelas upp i mediaspelaren på tv'n. skitkonstigt.

Last edited:
Om du har ett Nvidiakort så prova det här: När du klonar skärmen, så välj att tvén ska va först & dataskärmen andra, då kan du se på tvén men mediaspelaren kommer att vara svart på datorskärmen.

Lycka till
//Gumpa

nu har jag fått det att funka :)
man var tvungen att bocka för att den sekundära enheten, alltså tv'n, skulle köras i helskärmsläge. då ser man helt plötsligt filmen. skumt, men nu funkar det så jag är glad :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti