Filmen funkar på dator med inte på TV?

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
jag har problem med att få Filmer att visas i TVn, jag ser allt som visas på dator skärmen på TVn, men just filmer blir bara svart.
varför?
eller, skit i varför, hur fixar jag det?

Fluxir skrev:
jag har problem med att få Filmer att visas i TVn, jag ser allt som visas på dator skärmen på TVn, men just filmer blir bara svart.
varför?
eller, skit i varför, hur fixar jag det?

Vad har du för grafikkort? använder du något program för att sicka övet bilden till tv?

didjik skrev:
Vad har du för grafikkort? använder du något program för att sicka övet bilden till tv?

Nvidia Geforce 4 ti4600

kör med Nvidias senaste drivrutiner.
det har fungerat tidigare.

Fluxir skrev:
Nvidia Geforce 4 ti4600

kör med Nvidias senaste drivrutiner.
det har fungerat tidigare.

Testa att installera dom äldre drivrutinerna igen. eller så kan du testa att installa tv-tools.

tv-tool funkar lr om du inte orkar hitta crackad version på nättet så ställ tv till primary display så kommer du se filmen också på tvn

Ta dual view och "för sedan över" tex mediaspelaren eller vlc till tv:n och sen tryck igång skiten bara..
Anledningen till att det är svart är antagligen att datorn bara vill visa filmen på en "skärm".

didjik skrev:
Testa att installera dom äldre drivrutinerna igen. eller så kan du testa att installa tv-tools.

Gamla drivers hjälpte inte, å då försvinner den superbra funktionen att man kan göra annat på datorn samtidigt som man ser på film på TVn.

bq skrev:
tv-tool funkar lr om du inte orkar hitta crackad version på nättet så ställ tv till primary display så kommer du se filmen också på tvn

då ser ja inte filmen på datorn.

hultan skrev:
Ta dual view och "för sedan över" tex mediaspelaren eller vlc till tv:n och sen tryck igång skiten bara..

omständigt. samt ganska krångligt.

Använder du Windows Media Player så tycker Microsoft att deras egna grafikdrivare är för långsamma att de använder egna hackade rutiner och går förbi den vanliga grafiken. Gå in i "Tools->Options->Performance" och slå av Video Acceleration till None och om det inte går, gå in på Advanced och slå av alla kryssrutor. Då ser du filmen även på TV'n samtidigt som det går att göra snap-shots med PrintScreen av vad som visas på din skärm.

Tacka Bill Gates för det strulet! Microsoft sucks...

...De låter som du har monitorn som primär bildkälla och tv:n som sekundär. Flippa om dessa när du ska se film på tv:n. Dvs så tv:n blir primär och monitorn sekundär...så ska det funka ska du se! :tummenupp

/KaliZ

KaliZ skrev:
...De låter som du har monitorn som primär bildkälla och tv:n som sekundär. Flippa om dessa när du ska se film på tv:n. Dvs så tv:n blir primär och monitorn sekundär...så ska det funka ska du se! :tummenupp

/KaliZ

jo, det funkar, men tidigare funkade det att ha monitorn som primär, å när man drog igång en film så visades endast filmen på TVn, så vill ja ha det! skit bra...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti