FILM: mkillen kör Bulten. -anmärk på min körning

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
man e ju långt ifrån fullärd, så den som orkar kolla på min kärringkörning får gärna komma med synpunkter på vad jag ska förbättra... :)

valde itne så bra tillfälle med sol i ögonen....men men

[YOUTUBE-ID]eSpC8E0auFs[/YOUTUBE-ID]

Last edited by a moderator:
nån som kan hjälpa mig att tyda detta PM jag fick efter att jag lagt upp denna film?

9u6u83.jpg

:confused:

Du gör standardfelet vi alla gör - du börjar svänga för tidigt, och driftar ut mot mitten och ser till att du inte har några marginaler om något skulle dyka upp i kurvan. Välj en senare svängpunkt, hellre långsammare in, så du kan gasa dig ut, och välja flera spår ut.

...och det har lite att göra med att man syns tidigare med för mötande i blinda kurvor.

/J

Du gör standardfelet vi alla gör - du börjar svänga för tidigt, och driftar ut mot mitten och ser till att du inte har några marginaler om något skulle dyka upp i kurvan. Välj en senare svängpunkt, hellre långsammare in, så du kan gasa dig ut, och välja flera spår ut.

...och det har lite att göra med att man syns tidigare med för mötande i blinda kurvor.

/J

ok tack!

dags att besöka en kurs helt enkelt.....vilka rekar ni?

ok tack!

dags att besöka en kurs helt enkelt.....vilka rekar ni?

Börja i liten skala, billigt och effektivt, Knixkörning på Järfälla eller Rörken (Uppsala), sedan letar du dig till en storbanekurs om du tycker det är kul och vill prova i lite högre farter.

/J

Det absoluta största fel du gör är att: du inte visar vad du kan presterara
på en riktig bana utan du väljer allmän väg och dessutom lägger upp en film på skiten

06:45 på Lördag förmiddag görs bultenfilmer.
Posta inte om de är över 5 minuter.

En vansinig film till killar, skall ni inte börja tracka denne me? eller är alla moralkärringar tysta nu när bullten film dyker upp. hahahahahahahaha

Det första som slår mig är hur jävla gott din MC låter de första sekunderna... Tills du startar motorn. :D

Det andra är att om detta är den legendomspunna "bulten" så tycker jag synd om alla i Stockholm om det är den enda bra MC-vägen i närheten. Förstår helt plötsligt att man måste köra i minst 200 knutar för att vägen ska vara krokig med roliga kurvor. Eller också är det perspektivet som lurar en.

Din körning kan jag inte klaga på då jag anser att det inte blir speciellt mycket kurvteknik när det inte svänger mer än såhär.

Det absoluta största fel du gör är att: du inte visar vad du kan presterara
på en riktig bana utan du väljer allmän väg och dessutom lägger upp en film på skiten

Du har spelat färdigt. Stick och duscha!

Killen vill ha litet feedback på en film som är rätt lugn. Visst går det över utsatt hastighet men det är inte överdrivet fort. Helt enkelt som 95% av alla hojåkare tar en krokig väg som man känner hyfsat väl. Börjar bli litet tröttsamt och tjatigt med er moralkärringar som hela tiden berättar om hur värdelösa alla som filmar är.

Duger det inte så skit i att kommentera istället för att komma med massa negativa kommentarer som bara syftar till att trycka ned andra i skorna. Allting skulle bli så mycket trevligare då. :tummenupp

Det är iaf min uppfattning...

Du har spelat färdigt. Stick och duscha!

Killen vill ha litet feedback på en film som är rätt lugn. Visst går det över utsatt hastighet men det är inte överdrivet fort. Helt enkelt som 95% av alla hojåkare tar en krokig väg som man känner hyfsat väl. Börjar bli litet tröttsamt och tjatigt med er moralkärringar som hela tiden berättar om hur värdelösa alla som filmar är.

Duger det inte så skit i att kommentera istället för att komma med massa negativa kommentarer som bara syftar till att trycka ned andra i skorna. Allting skulle bli så mycket trevligare då. :tummenupp

Det är iaf min uppfattning...

Håller med till fullo.

kan inte tycka särskilt mycket om din körning då jag själv är nybörjare. men utav det jag hitills lärt mig på knixkurserna är iaf. Sväng senare, blir så mycket enklare då.

och som sagt, gå knixkurser, inte bara lärorikt utan även skitkul :D

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back