FILM: Hur man inte gör en vänstersväng.

Oj.
Jag undrar hur kommentarerna hade sett ut om det hade varit en bil som körde om hela klungan... :gnissla

Så jävla lätt gjort!! Aj aj aj aj

Man skall kolla i sin backspegel och döda vinkeln MEN Det kanske inte är så smart att brassa på som han gjorde heller...

Fasen vad ont det måste gjort iaf *usch* :kryckor

5s ser man tydligt att den svängande förare vrider på skallen och kollar bakåt innan han svänger. Han har inte en chans att se kille som kommer i 3 gånger hastigheten och kör om.

Detta beteende ser jag nästan daglien många av oss här gör. Kör om i hög hastighet vid korsningar mm.
Hamnar det på film och något händer blir man kallad idiot...

Idioten verkar ju varken ha god syn, bra reflexer eller någon frambroms. :rolleyes:

En annan sak jag kan tipsa yngre om är att tänka på att hålla uppsikt bakåt när man står ensam vid rödljus. När jag var 18 vart en hojkompis mosad bakifrån där han stod på sin fina Honda 550.

Exempel
http://home1.gte.net/res0ak9f/1bikestop.gif

Last edited:
Drygt att han förmodligen skulle kunnat slinka förbi bakom svängande hojen om han inte hade dragit i den där panikbromsen... Men jävligt lätt att vara efterklok å sitta å analysera när de går i slowmotion

Min svärmor gjorde en liknande grej fast med bil. Körde väl strax under lagliga 70 men skulle göra en vänstersväng vid en korsning. Kom ingen framför så hon svängde men då kom det en omkörande lastbil som drog henne rätt i sidan.......inte bara idioter på MC som gör vansiniga omkörningar vid korsningar...

Det gick bra för henne btw :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...