Film: Hoj med turbinmotor! Hemmabygge...

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hittade denna hojen på nätet! Bilder finns nedan och film finns här:http://www.nickhaddock.co.uk/turbine_media/JetBike2.wmv Riktigt tuff :tummenupp Kolla på filmen och vrid upp volymen. Den har en hemmabyggd jetmotor kopplad till någon typ av växellåda så den driver på bakhjulet. Den där lilla tvåtaktsmotorn på sidan används för att varva upp jetmotorn för att den ska kunna starta. Hade väl varit tuff att köra rundor med :hihi Finns några fler filmer på denna sidan http://www.nickhaddock.co.uk/jetgallery.htm + bilder och filmer på en massa jet-gocarts.

Bifogat

• jethoj1.jpg
    jethoj1.jpg
    105.6 KB · Visningar: 862
  • jethoj2.jpg
    jethoj2.jpg
    126.7 KB · Visningar: 501
Ser ut som en "skapligt" stor turbo, parad med någon sorts brännkammare mellan kompressor och turbin.

Ibland önskar man att man hade det där intresset, och inte bara såg alla problem som man troligen möter på vägen. :Bugar

Psychodad skrev:
Ser ut som en "skapligt" stor turbo, parad med någon sorts brännkammare mellan kompressor och turbin.

Ibland önskar man att man hade det där intresset, och inte bara såg alla problem som man troligen möter på vägen. :Bugar
Jepp, brännkammaren verkar vara det där som sticker ut på vänstra sidan. Hade ritningar och byggbeskrivning på ett liknande bygge här i datorn innan min stora hårddiskkrasch för ett tag sedan, men tyvärr har jag inte memorerat så mycket av det...

DET LJUDET E JU GRYYYYMT!!!!!

Låter värre än det som saab har i sin nya reklam ju...
vilken bike....

Människor som bygger såna där är perversa, sjuka och har antagligen någon rubbning, men jag önskar att jag var som dom! :tummenupp Mäktig hoj, undrar om den är bra i bilköer? :D

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back