Film från dator till mobil!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Tja!

Jag vill lasta inte lite roliga filmer i min nya telefon nu (K700i). Om jag bara slänger över en vanlig mpeg film från datorn kan inte mediaspelaren i luren lira upp den. Vad för program använder man för att konvertera filmerna så telefonen kan spela upp dom och var får jag tag i programet? Och vad heter formatet den klarar av att spela upp?

Och sen finns det nått lättare sätt att få över alla sina gammla kontakter från den gammla telefonen till den nya förutom att sitta i timmar och skriva av nr?

//Patrik

Padde skrev:
Tja!

Jag vill lasta inte lite roliga filmer i min nya telefon nu (K700i). Om jag bara slänger över en vanlig mpeg film från datorn kan inte mediaspelaren i luren lira upp den. Vad för program använder man för att konvertera filmerna så telefonen kan spela upp dom och var får jag tag i programet? Och vad heter formatet den klarar av att spela upp?

Och sen finns det nått lättare sätt att få över alla sina gammla kontakter från den gammla telefonen till den nya förutom att sitta i timmar och skriva av nr?

//Patrik

Har kört med ett program som heter Xilisoft_3GP_Video_Converter_v2.1.15.1201

Funkar klockrent. Filmklippen blir imponerande små i filstorlek när man komprimerar dom med detta program till s.k. *.3gp.

När du ska få över kontakterna borde du väl bara kunna kopiera från SIM?

hållundan skrev:
Har kört med ett program som heter Xilisoft_3GP_Video_Converter_v2.1.15.1201

Funkar klockrent. Filmklippen blir imponerande små i filstorlek när man komprimerar dom med detta program till s.k. *.3gp.

När du ska få över kontakterna borde du väl bara kunna kopiera från SIM?

Wej snabbt svar också tack, ska prova detta direkt med programet. :)

Kontakterna ligger i telefon minnet och inte på sim kortet, men det finns inget program till telefonen så dom kopieras till datorn och så man sedan kan lägga dom på den nya telefonen? Dator sladden passar till båda telefonerna.

Padde skrev:
Wej snabbt svar också tack, ska prova detta direkt med programet. :)

Kontakterna ligger i telefon minnet och inte på sim kortet, men det finns inget program till telefonen så dom kopieras till datorn och så man sedan kan lägga dom på den nya telefonen? Dator sladden passar till båda telefonerna.
Vetefan hur det funkar med kontaktlistan via datorn faktiskt. Har aldrig orkat ta reda på hur det fungerar, men det borde nog kunna administreras på nåt fiffigt vis. Jag vet dock inte hur det går till.

Lycka till med videokomprimeringen iaf.

hållundan skrev:
Vetefan hur det funkar med kontaktlistan via datorn faktiskt. Har aldrig orkat ta reda på hur det fungerar, men det borde nog kunna administreras på nåt fiffigt vis. Jag vet dock inte hur det går till.

Lycka till med videokomprimeringen iaf.

Damn vad gött programet fungerade bra. Wiie! Tackar! :)

Nån som har nån aning om kontakterna elr får jag ju helt enkelt ta min tid och skriva av alla.

Problem löst: Det gick som du sa efter lite letande att kopiera alla först till SIM kortet sen från.

Tack. :)

Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back