"Fighter" på en RF600?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Läget är såhär.

Jag har en RF600 (1994) som jag haft ute på annons ett tag och intresset har varit minst sagt svalt så nu skiter jag i att sälja den och funderar på att mecka någon form av fighter av det hela. Effekten kommer räcka eftersom jag inte kan leka ändå. :crash

Vad jag vill åt är den mer upprätta sittställningen.

Nackdelar:
Lackad ram.
Ohemulskt ful tank.
Svetsad bakram.

Fördelar:
Jag har den, och ingen annan verkar vilja ha den.
"Gratis" försäkring.

Går det att göra nåt av den? Det jag skulle vilja göra är att byta bakdel på den i och med att den är en av hojvärldens fulaste rövar. Blir det inte satans meckigt iom att ramen är svetsad?

Läget är såhär.

Jag har en RF600 (1994) som jag haft ute på annons ett tag och intresset har varit minst sagt svalt så nu skiter jag i att sälja den och funderar på att mecka någon form av fighter av det hela. Effekten kommer räcka eftersom jag inte kan leka ändå. :crash

Vad jag vill åt är den mer upprätta sittställningen.

Nackdelar:
Lackad ram.
Ohemulskt ful tank.
Svetsad bakram.

Fördelar:
Jag har den, och ingen annan verkar vilja ha den.
"Gratis" försäkring.

Går det att göra nåt av den? Det jag skulle vilja göra är att byta bakdel på den i och med att den är en av hojvärldens fulaste rövar. Blir det inte satans meckigt iom att ramen är svetsad?

jag tror den skulle kunna bli sketa cool.. e väl nån som bygger på en 900 här o dom e väl ganska lika?
lackad ram e coolt på den.. fortsätt på samma tema :tummenupp el ev svarta kåpor o tank el röda kanske... nåt som inte skär sig iaf...

hur ramen blir vet jag inte..
är den inte i hyffsad höjd?
bryt upp?
kapa o få omsvetsat?
om du inte bryr dig kan du kapa allt bakom arslet på föraren.. då kan tyvärr ingen åka med men de funkar ju :)

lycka till o hoppas de blir nåt :tummenupp

Mig veterligen är RF600 och RF900 mer eller mindre identiska så när som på motor och fälgbredd bak, men det är säkert saker som skiljer. Ska ju tom bara vara att lyfta i en 900-motor i 600'an. :crash

Röd ram, svart tank med lite röda detaljer.. Hm. Det kan fan funka.

Meningen är ju att det ska vara nåt som går att slänga ihop "snabbt" nu under säsongen så det lär inte bli något avancerat alls.

helt rätt val ! :yoparty

jag gillade iaf linjerna på 900an som påbörjat fighter bygge.

vad begär du för hojen i annonsen dåe ? :gnissla

helt rätt val ! :yoparty

jag gillade iaf linjerna på 900an som påbörjat fighter bygge.

vad begär du för hojen i annonsen dåe ? :gnissla

Måste försöka att köpa på mig lite delar nu och sedan sätta igång. Steg 1 är en beggad gaffelkrona att borra i. Vill ju inte råka förstöra den enda man har liksom. :näsblod

Någon länk till den 900:an?

Special price only for you my friend. 25k. :tummenupp

Blir nervös bara av tanken på hur man ska göra med bakdelen. Jag kan varken svetsa eller bygga saker i metall. :näsblod

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back