fighter av min gsx 750 - 84

lundby

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Hoj
Suzuki gsx 750
Tror ni att det går att göra en skaplig streetfighter av en gammal Suzuki gsx 750??

Funderar på att bygga om bak till enkelsits, samt sätta på ufo lyse, lacka om ram, samt resten av hojen också.... :3freak

lundby skrev:
2159752 Tror ni att det går att göra en skaplig streetfighter av en gammal Suzuki gsx 750??

Funderar på att bygga om bak till enkelsits, samt sätta på ufo lyse, lacka om ram, samt resten av hojen också.... :3freak

Kör hårt! :tummenupp

ja, fan :yoparty

var tvungen att titta vad det var för modell först, men dom där är ju klockrena byggen !
bygg på & låt fantasin flöda :tummenupp

vision.....

Kortad bak, enkelsits, behåller nog orginaltank, byta ut mätare, ufo lyse, cross styre, färg blir nog en gul/orange på plast, mattsvart ram och fälgar.
Sedan designar jag några egna Suzuki dekaler att kleta på....... En fråga till er som vet. (jag är ju nybörjare)

Orginal sitter det ett liiiitet däck med dimension 120/90-17 bak, samt 100/90-16 fram. Hur får jag på lite bredare däck bak???

Tacksam för alla råd och tips.

:Bugar :D

Smala fälgar....

Du har rätt så smala fälgar på hojen, så de blir rätt så konstigt med bredare, kan ju gå upp lite i bredd men inte mycket....

fälg....

Men om man byter ut orginalfälgar, måste jag bygga om swingen då? Eller kanske en bredare fälg passar på orginal swing?

Är inte oäven, har inga större problem att tillverka dom special saker som jag måste. Men finns det färdigt så varför inte. :)

Oh det här bygge ska jag följa.
Hade liknande planer till min förra hoj, gsx 400 e. Har skapligt många skisser på datorn. Kom så långt att jag började leta nya fälgar. Sen blev det ny hoj istället men planerna finns fortfarande kvar. Fast nu lutar det mer åt caferacer-liknande med clipons etc. Då slipper man bekymret med fälgarna.

Kan ju lägga upp några av skisserna så fort jag ändrat färgen till gul/orange.

Ett tips är att istället för ufolyse använda ett stort runt lyse istället. Lite retro men så snyggt!

Jag önskar dig verkligen lycka till! :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...