Fighter av en 900rr

VaRvStopPEt

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Drz 400sm 07
Står här i valet och kvalet på att bygga om hojen till nästa vinter. (om den lever då) Hade tänkt vara ute i tid och köpa på mig allt som jag ska använda till ombyggnationen, så det finns den dag jag börjar.

Idag är hojen hel och fin, så jag kommer lägga kåpor lyse mm på vinden så allt kommer att kunna återställas.

Har nu lite frågor:

1: Är det de ända som man behöver lyse, hastighetsmätare, styre/krona och längre bromsslang?? (istora drag)

2: Vet nån nån sida med lite fighter tillbehör?

3: kan ni skicka upp bilder på era cbr 900 fighters så man kan spåna lite, även länkar till bilder/sidor om ni ser/vet nån

4: Ska jag köpa eller förstärka orginal styrkrona?
Vad är det som är fel i att förstärka? Jag antar att det är tjockleken på godset man vill åt? Om nu så är fallet kan man låta någon fräsa ut något?

Blir ju många tankar och funderingar nu på hur allt ska göras för att få lite personlighet i det hela. Blir väl till att tillverka en del själv om man inte vill köpa allt klart!

Har sökt men inte funnit all info

Last edited:
Jag köpte en ny krona till min, litar fan inte på egenborrade varianter. Skulle jag köpa en beggad fighter så skulle det stöpa pga borrad krona.

Så ere :tomten

Superbee skrev:
2063806 Jag köpte en ny krona till min, litar fan inte på egenborrade varianter. Skulle jag köpa en beggad fighter så skulle det stöpa pga borrad krona.

Så ere :tomten

Jo jag håller med.... Känns inte riktigt rätt med borrad

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP