Fiddy minicross

Zonic

www.roadragemc.se
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Honda F4i ,"stuntEdition"
Nu när husan ska rivas ned för renovering så behöver jag något att stilla mitt hoj sinne med. så frågan är var kan man köpa en mini cross och vilken modell är att rekomendera om man vill ha kvalité.
Skicka gärna ett pm till mig om vart man klan få tag på en mini och vad de kostar ungefär
Mvh Zonic

Last edited:
Jag och en polare har varsin FYM 110a, dem är av ruskigt bra kvalité gemfört med kinahojjarna.
Min polare hade först en kinahoj, visst i början tänker man "det är väl inte så stor skillnad varför köpa en för 10 när man får en likadan för 6??"
Men plötsligt hoppade 2 ekrar av från fälgen o den blev helt skev, hela hjulet, o det var ett h*lvete o laga så han sålde den istället o köpte en riktig.
Dem har mkt sämre dämpare, sämre skruvar (ofta gjorda av aluminium så dem gängar sönder), dem toppar långt ifrån "75km/h" som det brukar så i papperna (vi rejjsade, när hans var i _toppfart_ hade jag sista växeln kvar, den längsta), inte samma knaster som från dem tjockare rören på kvalitétshojjarna heller..
Jag köpte min begagnad för 8 goa, eller så köper man en ny för 10-15 .. märket ska vara antingen FYM, PITPRO, TWS eller något annat känt som honda tex.

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden