Fiddy dör vid full gaspådrag

killerline

Vardaglig vrom-vromare
Gick med
29 Jun 2017
Hoj
Yamaha MT-07 -17
Hej! Ny på forumet så ursäkta mig om något inte stämmer :gnissla

Nyligen (någon månad eller två) så har jag märkt när jag drar full gaspådrag både i neutral och växel i så dör den, om den är på låga varv alltså. Detta märks knappt dock av om jag sätter i choken halvvägs men så kan jag ju inte köra den... :3freak
Det är inte förgasaren då jag nyss hade den i ett bensinbad i 30+ timmar och den ser helt bra ut, med tanke på också att samma inställningar har funkat perfa förrut.
Har en video som basically förklarar allt.

Modellen är en Apollo AGB-37 CRF 1 -14.Jag vet, det är en Orion men snälla pallar inte höra något om det, den har funkat felfritt i tre år nu så det rullar. Behövs typ max två till så :) . Kan påpeka också att typ hela undersidan av motorn är det olja på, tror det läcker någonstans, inte mycket och vet inte vart men det gör det. Känns som växelspaken för tar jag där så känner jag olja, men tveksamt. Tror inte olja borde komma ur därifrån.
Om ni vill ha någon mer info är det bara o fråga, tack för hjälpen i förväg!

Det där är inget ovanligt. Finns ingen accpump på den förgasaren så är du för snabb på gasen från noll till max hinner inte blandningen med.

Det där är inget ovanligt. Finns ingen accpump på den förgasaren så är du för snabb på gasen från noll till max hinner inte blandningen med.
Ah, låter ju rätt så logiskt i och försig. Men vet inte känns som om det inte var så förrut men... ska prova en rundtur imorrn, kan inte idag, så får se om jag märker av samma konstigheter som innan. Gasar jag typ 3/4 på 3:an eller fullt på 4:an så börjar den bluddra, men får se. Antog att det var samma problem.
Tack så mycket!

Dör den om du gasar fullt från halv så är det något tokigt. Du har öppnat upp förgasaren och plockat bort munstycken o blåst rent kanalerna i samband med bensinbadet?

Kolla upp så inte oljepluggen håller på att lossna, kan vara därifrån oljan kommer.

Nja, blåsa rent kanalerna "noggrant" har jag inte möjlighet till atm men körde med en stark hårfön med ett siktat "utblås" och det verkade gå bra I guess. :yoparty

Olja bytte jag för någon månad sen så den borde inte hålla på o lossna, men kan kolla just in case.
Tack för all hjälp! Kommer återkomma om jag får problem med min kommande YZF-125R -17 :D .

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back