Fick ett konstigt mail idag.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hejsan.

Har ktm:n ute på annons nu. Så idag fick jag ett konstigt mail från ett finskt företag som var intresserade.

Bifogar:

Hello, We are a small motorcycle retail shop in Finland andwe are interested in buying your bike. Ourtransport terminal is thecompany SKUBBET AB in Bålsta, and there is mr Tommy, who takes care of transport and payments etc. We offer 28000,00sekin cash. Pls inform, if all right for you, so we will arrange thepayment. Regards,SATAMOTORSKari Korjansaloinfo@satamotors.comwww.satamotors.com 358400631925

Vad är detta? är det något att ö.h bry sig om?

Mvh

Hejsan.

Har ktm:n ute på annons nu. Så idag fick jag ett konstigt mail från ett finskt företag som var intresserade.

Bifogar:

Hello, We are a small motorcycle retail shop in Finland andwe are interested in buying your bike. Ourtransport terminal is thecompany SKUBBET AB in Bålsta, and there is mr Tommy, who takes care of transport and payments etc. We offer 28000,00sekin cash. Pls inform, if all right for you, so we will arrange thepayment. Regards,SATAMOTORSKari Korjansaloinfo@satamotors.comwww.satamotors.com 358400631925

Mvh

vill du sälja den för 28k e dte väl bara slå till :)
annars inget att bry sig om....

Är 28K ok för dig och Tommy dyker upp med dom så är det väl OK, alla kan väl inte vara oseriösa, har du kollat deras hemsida?

edit: vet inte om det är några krångligare procedurer med bilregistret osv. då hojen får utländsk ägare.

Last edited:
Hejsan.

Bifogar:

Mvh
lAlla finnar är seriösa...:tummenupp

Om dom ger dig pengarna du begär och du säljer till en svensk firma eller person så är det väl inga problem för din del med att dom för hojen utomlands??
Sälj den om det är ditt pris.

kan ju vara så att en finsk kille vill ha just en sån hoj som du säljer och firman tycker att din hoj passar honom.
Alla erbjudanden från utlandet är inte mystiska nigeriabrev ;)

Jag har kollat deras hemsida och det verkar ju vara seriöst faktiskt.

Men man blir ändå lite osäker när man får mail från utländska människor då det pågår alla möjliga konstigheter världen över via nätet...

Peppureikä: och sverige är ett rikt land? :hihi

Ska ta kontakt med den här "Tommy" på måndag, om jag får tag i hans nummer.

Tack för att ni tog er tid alla sporthojs fanatiker :tummenupp

Last edited:

Men man blir ändå lite osäker när man får mail från utländska människor då det pågår alla möjliga konstigheter världen över via nätet...

Ska ta kontakt med den här "Tommy" på måndag, om jag får tag i hans nummer.

Tack för att ni tog er tid alla sporthojs fanatiker :tummenupp

Firman "skubbet" i bålsta är seriöst firma iaf, får du pengarna i handen så varför inte. Men du lär ju inte släppa hojen och få betalt på något konto i efterskott....

Jag vet att Sverige är
rikt land men vad har det med göra affärer som du gör?:va lita på finnarna ,vi är ju trots allr brödersfolk,fast vissa här i forumet tycker inte det....:näsblod

mr tommy.. när börja dom säga mr i finland? :rolleyes::D

Kolla med JohnyRocket här på SH. Tror han har sålt en hoj till samma firma, känner i alla fall igen upplägget. Vad jag vet så var den affären helt ok.

/R

vi svenskar är ju inte så vana vid att bli kontaktade av utländska köpare som tex tyskar blir av oss svenskar, eller engelskmän etc, kan förstå att man blir lite på sin vakt men detta kanske blir en allt vanligare företeelse då svenska kronan är jävligt svag mot EURON som vi kanske måste vänja oss vid, själv blev jag kontaktad av danskar i höstas när jag hade min Triumph T595 ute på blocket och jag klassade dom som seriösa, frågade dom VARFÖR dom kontaktar mig om en hoj som står i sverige, jag menar det finns väl begagnade hojar i danmark åsså LR: - BILLIGARE för oss att handla hoj i sverige sa dom, har även blivit kontaktade av både norrmän och danskar då jag säljer mc larm och hade en annons på blocket (btw så har jag ett kvar om ngn är intresserad), sålde ett till danmark och det var en ömsesidig respekt, han betalade och jag skickade larmet när pengarna hade landat på mitt konto.

jag tycker att du ska ta kontakt med denna killen å ivf prata med honom, ta med en polare när/om affären skall göras upp om det känns bättre.

vi svenskar är ju inte så vana vid att bli kontaktade av utländska köpare som tex tyskar blir av oss svenskar, eller engelskmän etc, kan förstå att man blir lite på sin vakt .

I höstas sålde jag en ovanlig yamaha rs 125 ( gammal ) och fick bara mail från Norge. Vi är norrmännens polacker.

Euron ligger rätt bra till, då kanske några butiker i grannlandet ser sin chans...

Rätt vanligt det där tydligen.
Jag köpte en bil nyligen och säljaren hade även där blivit kontaktad av folk från Finland.
Säkert ett jävla kklipp för dom att handla fordon billigt här nu...sunkig krona lockar finnar...som man säger..

I höstas sålde jag en ovanlig yamaha rs 125 ( gammal ) och fick bara mail från Norge. Vi är norrmännens polacker.

Finns nån regel om att dom slipper momsa på fordon som är över en viss ålder när dom importerar dom. Mycket fina gamla fordon går till Norge.

kan man säga, kanske dags att införa euron här åsså

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back