Fick en traktor ikväll

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Jupp,snacka om att ha en schysst brorsa!:tummenupp Var en liten,väl använd och söt grolle,fjällan blev inte så värst glad...:rolleyes: Förklarade att vissa saker bara måste man ha,svaret var att "du och dina leksaker lär jag aldrig förstå mig på" :D
Men nu till en undran:Traktorn var tyvärr inte reggad,fanns ingen nummerskylt,men dock ett chassinummer.Går det att regga in den så man får ta sig en liten cruisingtur till närmaste glasskiosk?Börna runt kiosken kanske det inte blir så mycket av,men man lär ju vara coolast där iaf :tummenupp
Hur bär man sig åt isf?
Jag :Bugar för era allsmäktiga kunskap här inne.
Mvh
Edit,dax för en traktorsmiley kanske?

Det kan gå att söka fram en tidigare identitet med hjälp av ramnummret, men jag har intrycket att många gamla traktorer inte var regade.

En bekant till mig fick tag på en gammal militärtraktor som inte hade någon civil identitet, lyckligtvis kände han en person som ägde en identisk traktor som "tappade skylten" och beställde ut en ny.

Det känns som en marginell risk när traktorerna finns på orter med 60 mil emellan...

Jag har tyvärr ingen plats för en traktor, men det, liksom en rejäl motorsåg är något man bara måste ha som vuxen pojke.

Grattis! :)

Ingen aning hur det är med registrering av en veterantraktor när det saknas regplåt. Prova att ringa Bilprovningen, de vet. Jag TROR att det är förhållandevis låga krav på ett sånt fordon, jämfört med om man t.ex. importerar en begagnad BMW från Tyskland.

Tror du annars att länsman bryr sig så mycket om du är ute och tuffar omkring på en grålle på vägar där det inte är så värst mycket trafik?

Tror du annars att länsman bryr sig så mycket om du är ute och tuffar omkring på en grålle på vägar där det inte är så värst mycket trafik?

Han skulle ju till kormojjen och ragga brudar, en självklar plats att möta lagens långa näsa på...
Dom måste ju tänka på det dagliga flottintaget dom med.

Grymmt!

Det verkar vara så skoj med traktorer!
Kan tyvärr inte hjälpa dig speciellt mycket.

Men när ändå ämnet är uppe så lånar jag tråden lite!

Har en 30meters uppfart i lutning, som kan bli lite jobbig på morgnarna, när det har snöat en del, vilket det ju ibland gör här uppe.

Jag behöver också en traktor m.a.o.

Vad ska man kolla på? Styra lite snö. Hur mycket kan det kosta?

Grymmt!

Har en 30meters uppfart i lutning, som kan bli lite jobbig på morgnarna, när det har snöat en del, vilket det ju ibland gör här uppe.

En bensingrålle räcker utmärkt till snöröjning och liknande sysslor.
[YOUTUBE-ID]qljyWMYCcKk[/YOUTUBE-ID]
Dessvärre så är det lite samlarvärde i dessa (Första traktorn med trepunktslyft).
Volvotraktorer är nästan gratis fortfarande.
[YOUTUBE-ID]ZB5T5mbnSWk[/YOUTUBE-ID]
Har man plats för snäppet större traktor, så skulle jag rekomendera Fordson major, Nuffield (billiga) eller Massey Ferguson 135, Volvo BM Buster (kompetenta).
Det är skoj att köra gammeltraktor.

Var det inte du som var en hejjare på att polera upp saker?
Isåfall har du ju att göra hela vinterhalvåret :)

Förlåt för min okunnighet, men vad ska du med en traktor till?!

hej
nu förstog jag inte riktigt statusen på din nya kärlek
har den varit i trafik tidigare osv?

min far köpte en traktor som hade varit avregistrerad sedan 1980 (regnumret tillhörde en ford fiesta)

den kunde han regga in så den blev laglig igen
om det var bilprovningen eller nån "intresseorganisation" (motsvarighet till dom som besiktigar hemmabyggda hojar) vet jag inte
men det går iaf...

lycka till!

EnHar man plats för snäppet större traktor, så skulle jag rekomendera Fordson major, Nuffield (billiga) eller Massey Ferguson 135, Volvo BM Buster (kompetenta).
Det är skoj att köra gammeltraktor.

Nuffield..Nja. Finns det exemplar kvar med friska motorer?

Vi har en i vägföreningen som vi kollar dieseln på o fyller på olja. Och den verkar vara långt i från unik. Transmissionen låter som en rysk förkrigskonstruktion och i uppförsbackarna skickar den hela nejden tillbaks till 30-talets rhurdalen.

Det kan gå att söka fram en tidigare identitet med hjälp av ramnummret, men jag har intrycket att många gamla traktorer inte var regade.

En bekant till mig fick tag på en gammal militärtraktor som inte hade någon civil identitet, lyckligtvis kände han en person som ägde en identisk traktor som "tappade skylten" och beställde ut en ny.

Det känns som en marginell risk när traktorerna finns på orter med 60 mil emellan...

Jag har tyvärr ingen plats för en traktor, men det, liksom en rejäl motorsåg är något man bara måste ha som vuxen pojke.
Precis,vissa saker bara måste man ha,går inte att förklara,men pojkar VET sånt,tyvärr inte tjejer...Motorsåget skall sedemera ligga på lastbordet som skall hänga i 3-punktlyften..Synd vi installerade jordvärme och med det att vi inte behöver elda så mycket,,annars hade ju ett motorsåg redan varit införskaffat..bara för att..

Ingen aning hur det är med registrering av en veterantraktor när det saknas regplåt. Prova att ringa Bilprovningen, de vet. Jag TROR att det är förhållandevis låga krav på ett sånt fordon, jämfört med om man t.ex. importerar en begagnad BMW från Tyskland.

Nä,tror inte de hade reagerat alls,men lika bra att vara på säkra sidan...

Grymmt!

Se mitt svar innan,pojkar vet när de behöver,i tjejers ögon,"onödiga" leksaker.Bara att införskaffa.

Var det inte du som var en hejjare på att polera upp saker?
Isåfall har du ju att göra hela vinterhalvåret :)
Går nog inte så bra att polera rosthål...Sen att jag är känd för att polera,det har du nog fått om bakfoten,finns ju inget tråkigare :tungan
Men nu när denna vintern gick åt till att renovera båten,så blir nästa vinters projekt ganska givet :yoparty

Förlåt för min okunnighet, men vad ska du med en traktor till?!

Med den frågan antar jag att du är tjej? :D:tungan De luktar så gott,låter så härligt,och sedan är de bara så mysiga och härliga.Det räcker för mig :yoparty

hej
nu förstog jag inte riktigt statusen på din nya kärlek
har den varit i trafik tidigare osv?

min far köpte en traktor som hade varit avregistrerad sedan 1980 (regnumret tillhörde en ford fiesta)

den kunde han regga in så den blev laglig igen
om det var bilprovningen eller nån "intresseorganisation" (motsvarighet till dom som besiktigar hemmabyggda hojar) vet jag inte
men det går iaf...

lycka till!
Ja du,vet inte mer än du i princip,det fanns ingen regplåt på den(kan ju ha trillat av),men dock ett chassinummer,så det borde gå att kolla upp om den varit inreggad någon gång.Men är den skrotad så är det väl kört att regga in den igen?Blir till att kolla med vår kära bilprovning på måndag då.
Jag tackar och bockar för alla tips och hejjarop,skall visa denna tråden för fjällan så hon blir övertygad om en traktors förträfflighet :banana

Last edited:
Förlåt ett ovidkommande inlägg, men fy fan vad coolt!
Din brorsa är ju kingen, kan en present bli bättre? :D

Syrran hade en Grålle, men den tog hennes f.d. mongokarl när de separerade. :(

Förlåt ett ovidkommande inlägg, men fy fan vad coolt!
Din brorsa är ju kingen, kan en present bli bättre? :D

Syrran hade en Grålle, men den tog hennes f.d. mongokarl när de separerade. :(
Ja snacka om att ha den bästaste brossan :yoparty Fick ett år en åktur i Alf Hanssons Pontiac GTO med sisådär 1000 +HK,trodde aldrig att han kunde toppa det,döm om min förvåning igårkväll när det trillade in en ny kärlek iform av en Grolle i mitt liv.:tummenupp Sen fyller jag inte ens år än på flera månader,så nä,bättre än såhär blir det fan inte.

Grymmt!

http://www.blocket.se/gavleborg/MF_35__59_med_Bergsjolastare_22538062.htm?ca=1_11&w=3
http://www.blocket.se/jonkoping/Mf_35_med_lastare_21972443.htm?ca=1_11&w=3
Till exempel. Jag är fortfarande arg på föräldrarna för att dom sålde sin. Den hade jag köpt annars..

Volvo är annars ett säkert kort. http://www.blocket.se/skaraborg/Bm_400__Fordson_Major_delar__Billyft_mm_22596238.htm?ca=1_11&w=3

Min far sålde sin Volvo BM 400 Buster utan att fråga mig.
Fortfarande lite tjurig.
Kraftfull trecylindrig diesel och rejäl frontlastare.

Beklagar sorgen!
Föräldrarnas hade lastare och det bästa av allt: Halvband!
Den tog sig var helst man ville.. Dom fick 12-13 tusen för den. Korkat.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!