Det kan gå att söka fram en tidigare identitet med hjälp av ramnummret, men jag har intrycket att många gamla traktorer inte var regade.
En bekant till mig fick tag på en gammal militärtraktor som inte hade någon civil identitet, lyckligtvis kände han en person som ägde en identisk traktor som "tappade skylten" och beställde ut en ny.
Det känns som en marginell risk när traktorerna finns på orter med 60 mil emellan...
Jag har tyvärr ingen plats för en traktor, men det, liksom en rejäl motorsåg är något man bara måste ha som vuxen pojke.
Precis,vissa saker bara måste man ha,går inte att förklara,men pojkar VET sånt,tyvärr inte tjejer...Motorsåget skall sedemera ligga på lastbordet som skall hänga i 3-punktlyften..Synd vi installerade jordvärme och med det att vi inte behöver elda så mycket,,annars hade ju ett motorsåg redan varit införskaffat..bara för att..
Grattis!
Ingen aning hur det är med registrering av en veterantraktor när det saknas regplåt. Prova att ringa Bilprovningen, de vet. Jag TROR att det är förhållandevis låga krav på ett sånt fordon, jämfört med om man t.ex. importerar en begagnad BMW från Tyskland.
Tror du annars att länsman bryr sig så mycket om du är ute och tuffar omkring på en grålle på vägar där det inte är så värst mycket trafik?
Nä,tror inte de hade reagerat alls,men lika bra att vara på säkra sidan...
Grymmt!
Det verkar vara så skoj med traktorer!
Kan tyvärr inte hjälpa dig speciellt mycket.
Men när ändå ämnet är uppe så lånar jag tråden lite!
Har en 30meters uppfart i lutning, som kan bli lite jobbig på morgnarna, när det har snöat en del, vilket det ju ibland gör här uppe.
Jag behöver också en traktor m.a.o.
Vad ska man kolla på? Styra lite snö. Hur mycket kan det kosta?
Se mitt svar innan,pojkar vet när de behöver,i tjejers ögon,"onödiga" leksaker.Bara att införskaffa.
Var det inte du som var en hejjare på att polera upp saker?
Isåfall har du ju att göra hela vinterhalvåret
Går nog inte så bra att polera rosthål...Sen att jag är känd för att polera,det har du nog fått om bakfoten,finns ju inget tråkigare

Men nu när denna vintern gick åt till att renovera båten,så blir nästa vinters projekt ganska givet
Förlåt för min okunnighet, men vad ska du med en traktor till?!
Med den frågan antar jag att du är tjej?

De luktar så gott,låter så härligt,och sedan är de bara så mysiga och härliga.Det räcker för mig
hej
nu förstog jag inte riktigt statusen på din nya kärlek
har den varit i trafik tidigare osv?
min far köpte en traktor som hade varit avregistrerad sedan 1980 (regnumret tillhörde en ford fiesta)
den kunde han regga in så den blev laglig igen
om det var bilprovningen eller nån "intresseorganisation" (motsvarighet till dom som besiktigar hemmabyggda hojar) vet jag inte
men det går iaf...
lycka till!
Ja du,vet inte mer än du i princip,det fanns ingen regplåt på den(kan ju ha trillat av),men dock ett chassinummer,så det borde gå att kolla upp om den varit inreggad någon gång.Men är den skrotad så är det väl kört att regga in den igen?Blir till att kolla med vår kära bilprovning på måndag då.
Jag tackar och bockar för alla tips och hejjarop,skall visa denna tråden för fjällan så hon blir övertygad om en traktors förträfflighet