FI lampa på ZX10R

ssimon

zx10r 04
Gick med
25 Feb 2011
Hoj
kawasaki zx10r 04
tjenna får inte igång min hoj efter att den har stått över vintern, Den röda FI lampan lyser hela tiden, och i boken står det något med att den har med insprutet att göra, någon som har haft nå liknande fel?

Du har inte bytt system på den över vintern? och plockat bort avgasventilen som satt i original burken?. Fick det på min när jag gjorde så men köpte någon grej som man satte på servomotorn så löste det sig. Men kanske inte är så i detta fallet? :)

Lyft på sadeln, i närheten av ECU hittar du en lös honkontakt(vit)
Stoppa i en skruv/spik som passar och dra en sladd från den till jord. Sätt på tändningen och räkna blinksekvenserna som kommer i FI-lampan.

Kommer i sekvenser av långa blink o sen korta. Långa för tiotal, korta för ental. Lycka till.

Min gjorde samma sak ja eller en Honda men det var iaf batteriet. Det pallade inte ge kraft till direktinsprutningen när det var kasst

tror också batteriet, båda gsxren jag hade och ktm gör så om batteriet är dåligt

tror också batteriet, båda gsxren jag hade och ktm gör så om batteriet är dåligt
jag har också läst det någonstans här på sporthoj att det blev så fast startmotorn gick runt, som den även gör på min, men jag tykte att det lätt lite konstigt att den ska orka dra runt start motorn men inte insprutet

men gick start motorn runt på dem ? men min har ju stått i kall förråd kanske det har frusit sönder ?

Last edited:
FI Lampa

Lånar tråden lite..

En kompis har en Z750 -08, pc3, gpr-slipon.
Vid körning med jämn gas ca 120-140 km/h så börjar FI lampan blinka, men vid mer aktiv körning så börjar den inte blinka.

Bör väl inte vara batteriet som är felet eller?
Nån som haft liknande problem?

//David

Lyft på sadeln, i närheten av ECU hittar du en lös honkontakt(vit)
Stoppa i en skruv/spik som passar och dra en sladd från den till jord. Sätt på tändningen och räkna blinksekvenserna som kommer i FI-lampan.

Kommer i sekvenser av långa blink o sen korta. Långa för tiotal, korta för ental. Lycka till.

fi lampan slutade lyssa i helgen men den hoppade ändå inte igång så då testade jag att köpa nytt batteri för om den inte fick nog med ampere. men sen började fi lampan lyssa igen och den slutade inte heller med nya batterit, testade att kortsluta sladden som gick till ECUn och det börjar med 3 snabba när man vrider på tändningen sen är det två långsama och 3 snabba som återkommer helatiden. och den går även igång med startgas men dör direkt utan startgasen ? :/

Du har inte bytt system på den över vintern? och plockat bort avgasventilen som satt i original burken?. Fick det på min när jag gjorde så men köpte någon grej som man satte på servomotorn så löste det sig. Men kanske inte är så i detta fallet? :)

Vad var det för grej du köpte?
Var finns såna att köpa?

//David

fi lampan slutade lyssa i helgen men den hoppade ändå inte igång så då testade jag att köpa nytt batteri för om den inte fick nog med ampere. men sen började fi lampan lyssa igen och den slutade inte heller med nya batterit, testade att kortsluta sladden som gick till ECUn och det börjar med 3 snabba när man vrider på tändningen sen är det två långsama och 3 snabba som återkommer helatiden. och den går även igång med startgas men dör direkt utan startgasen ? :/

Har du fixat hojen? Code 23 är: Camshaft position sensor malfunction,wiring open or short.

Code 32: Subthrottle sensor malfunction, wiring open or short.

Om det är Camshaft position sensor som är trasig kan inte hojen starta då den inte vet när den skall tända eller skicka fram bränslet.

Om den gick igång på startgas, borde väl det betyda att det inte är Camshaft position sensor, eller ?
Laddade du batteriet innan du satte i batteriet i hojen? Alla batterier laddar ur sig på hyllan hos handlaren.
Laddat med låg ström (för MC-batteri högst 1A) är batteriet fulladdat när det är uppe i 14,4V under laddning.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Batteriladdare-612-V/
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Ovrigt/Digital-multimeter/
Laddade du inte batteriet innan du satte i det i hojen skulle jag ta ur det, ta hem det och sätta det på laddning.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...