Drar det lite snabbt, hamnar på hemsidan sen i fullskalig rapport..
Under racet på A-torp så börjar min hoj att bråka med mig på riktigt, växlarna hoppar ur, 3an till 2an. Innan har jag bara upplevt ett litet ryck mitt i kurvorna, som jag alltid trott varit pga insprutning/mappning...
I alla fall, Mr.Jim å hans mek hjälper mig att riva ur motorn, checka växellåda, hitta slitna drev, 3an 5an och en skiftgaffel.. (Vad fan är en skiftgaffel
). När jag ser motorn ligga på golvet i bitar tänker jag, det va den kawwan...
Jim får ihop motorn, vi trycker i den i hojen på måndagen, men aset vill inte starta, går trögt som inniHel.... motorn drar runt men nåt är fel... Visar sig sen att det är kamkedjesträckan som någon (läs Jim) glömt spänna av. Trots detta så skär inte motorn utan skiten startar efter mycket om och men. Ut till Ava köra hojen i bänk, kolla lådan, och vad händer på 3ans växel, jo, cp-ryck. Va fan är felet frågar en knäckt och vid det här laget gråhårig och tunnhårig Lind? Hmm, känns tungt att ge dig prognosen, men det är nog lådan. MMMM säger jag, skit samma, jag har kört så här hela säsongen så det är ju bara att fortsätta, eller?
Kör fredagsträningen med livet som insats, hojen hoppar, studsar växlar flyger ur och jag blir nästan påkörd 2 ggr under dagen. Vad fan gör jag nu!? Jo, jag ringer DonQ, my main man! Min trogne vapenbroder och vän.
- Ja du mannen, säger donq, du får väl köra med min hoj...
Fattar ni vilken kille!!??!! Var på g ner till Götet när någon, (nu står det still, va nog donq) säger att Jorpes inte åkt ännu. JORPES!! Ringer Jorpes, han svarar med iskall röst, jag tar den i husvagnen.
Ja det blev långt att skriva ändå, men, DonQ du är grym mannen!! TACK!!
Tack också till Jorpes, Jim, Martin (prinsen) och Hasse på AVA Mc!!
Under racet på A-torp så börjar min hoj att bråka med mig på riktigt, växlarna hoppar ur, 3an till 2an. Innan har jag bara upplevt ett litet ryck mitt i kurvorna, som jag alltid trott varit pga insprutning/mappning...
I alla fall, Mr.Jim å hans mek hjälper mig att riva ur motorn, checka växellåda, hitta slitna drev, 3an 5an och en skiftgaffel.. (Vad fan är en skiftgaffel
). När jag ser motorn ligga på golvet i bitar tänker jag, det va den kawwan...Jim får ihop motorn, vi trycker i den i hojen på måndagen, men aset vill inte starta, går trögt som inniHel.... motorn drar runt men nåt är fel... Visar sig sen att det är kamkedjesträckan som någon (läs Jim) glömt spänna av. Trots detta så skär inte motorn utan skiten startar efter mycket om och men. Ut till Ava köra hojen i bänk, kolla lådan, och vad händer på 3ans växel, jo, cp-ryck. Va fan är felet frågar en knäckt och vid det här laget gråhårig och tunnhårig Lind? Hmm, känns tungt att ge dig prognosen, men det är nog lådan. MMMM säger jag, skit samma, jag har kört så här hela säsongen så det är ju bara att fortsätta, eller?
Kör fredagsträningen med livet som insats, hojen hoppar, studsar växlar flyger ur och jag blir nästan påkörd 2 ggr under dagen. Vad fan gör jag nu!? Jo, jag ringer DonQ, my main man! Min trogne vapenbroder och vän.
- Ja du mannen, säger donq, du får väl köra med min hoj...
Fattar ni vilken kille!!??!! Var på g ner till Götet när någon, (nu står det still, va nog donq) säger att Jorpes inte åkt ännu. JORPES!! Ringer Jorpes, han svarar med iskall röst, jag tar den i husvagnen.
Ja det blev långt att skriva ändå, men, DonQ du är grym mannen!! TACK!!
Tack också till Jorpes, Jim, Martin (prinsen) och Hasse på AVA Mc!!