Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DanTheMan71 skrev:ändå som halvspanjor passa på att "försvara" tjurfäktningen
som i mina ögon inte e värre än tex älgjakten
DanTheMan71 skrev:Först o främst vill jag säga att jag oxå e emot tjurfäktning men vill
ändå som halvspanjor passa på att "försvara" tjurfäktningen
som i mina ögon inte e värre än tex älgjakten eller behandlingen av nötdjur
som i många fall lever inlåsta i sina bås hela livet.
Tjurarna man använder sig av lever i det fria hela sina liv,dvs i 4-5 år till dom tas till arenan.Hur länge får en ko som blir till biff leva?
Får dom leva i det fria? Knappast.
Dom som fördömer tjurfäktningen vet oftas inte vad dom snackar om.
Tjurarna behandlas som gudar till dagen dom får sätta livet till ,många har tom blivit legender som det talas om i byarna i södra Spanien.Dom behandlas med vördnad o respekt in i det sista.Dessutom tas köttet till vara o säljs.
Livet tas från dom av proffesionella matadorer som ser till att plågandet blir så kort som möjligt,,men visst kan det gå fel o plågandet blir längre än vad det ska bli.Sådana matadorer blir dock inte långvariga.
Betänk då hur många nötter till direktörer o rika som tagit licens på ett par veckor o anser sig vara Ragnar Skanåker..Hur många skadeskjutna djur springer det inte i skogen när dom fjantarna varit i farten.I många kretsar ses det som en "sport" det gör tamefan inte tjurfäktningen i Spanien.
DanTheMan71 skrev:Nä jag e emot allt som har med dödandet av djur att göra speciellt om det e för nöjes skull.
Santo skrev:Du har aldrig jagat älg va![]()
DanTheMan71 skrev:Livet tas från dom av proffesionella matadorer som ser till att plågandet blir så kort som möjligt,,men visst kan det gå fel o plågandet blir längre än vad det ska bli.Sådana matadorer blir dock inte långvariga.
Betänk då hur många nötter till direktörer o rika som tagit licens på ett par veckor o anser sig vara Ragnar Skanåker..Hur många skadeskjutna djur springer det inte i skogen när dom fjantarna varit i farten.I många kretsar ses det som en "sport" det gör tamefan inte tjurfäktningen i Spanien.
Nu har ju inte Sverige samma klimat som Spanien, vilken är de allra största anledningen till att vi har djurstallar. Hade vi samma klimat som spanien så kunde nog mjölk produceras för 2,50:- litern utan problem och djuren kunde gå ute jämnt och vi slapp bygga dyra djurstallar och alla kostnader som blir omkring dem.DanTheMan71 skrev:Först o främst vill jag säga att jag oxå e emot tjurfäktning men vill
ändå som halvspanjor passa på att "försvara" tjurfäktningen
som i mina ögon inte e värre än tex älgjakten eller behandlingen av nötdjur
som i många fall lever inlåsta i sina bås hela livet.
Tjurarna man använder sig av lever i det fria hela sina liv,dvs i 4-5 år till dom tas till arenan.Hur länge får en ko som blir till biff leva?
Får dom leva i det fria? Knappast.
Och vad är då tjurfäktningen?DanTheMan71 skrev:Nä jag e emot allt som har med dödandet av djur att göra speciellt om det e för nöjes skull.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |