Female bull fighter.

jo tjurfäktning suger hårt, guld när tjuren stångar dom där fjollorna upp på läktarn!

DanTheMan71 skrev:
Först o främst vill jag säga att jag oxå e emot tjurfäktning men vill
ändå som halvspanjor passa på att "försvara" tjurfäktningen
som i mina ögon inte e värre än tex älgjakten eller behandlingen av nötdjur
som i många fall lever inlåsta i sina bås hela livet.
Tjurarna man använder sig av lever i det fria hela sina liv,dvs i 4-5 år till dom tas till arenan.Hur länge får en ko som blir till biff leva?
Får dom leva i det fria? Knappast.

Dom som fördömer tjurfäktningen vet oftas inte vad dom snackar om.
Tjurarna behandlas som gudar till dagen dom får sätta livet till ,många har tom blivit legender som det talas om i byarna i södra Spanien.Dom behandlas med vördnad o respekt in i det sista.Dessutom tas köttet till vara o säljs.

Livet tas från dom av proffesionella matadorer som ser till att plågandet blir så kort som möjligt,,men visst kan det gå fel o plågandet blir längre än vad det ska bli.Sådana matadorer blir dock inte långvariga.

Betänk då hur många nötter till direktörer o rika som tagit licens på ett par veckor o anser sig vara Ragnar Skanåker..Hur många skadeskjutna djur springer det inte i skogen när dom fjantarna varit i farten.I många kretsar ses det som en "sport" det gör tamefan inte tjurfäktningen i Spanien.

:mad: ... Att skadeskjuta ett djur eller ha fel djur hållning är inte rätt! NÅGON GÅNG..
Men att reta upp en tjur med lans och hullingar under en lång tid, för att sedan sticka den med ett svärd. Ta mig f..n om inte de e djurplågeri!!! Om det nu inte ses som sport i spanien, Va e de då?? Ett skåderi för en hög med sadister???..

DanTheMan71 skrev:
Nä jag e emot allt som har med dödandet av djur att göra speciellt om det e för nöjes skull.

Jo, det kan jag förstå och det kan jag hålla med om. Däremot lever vilda djur, typ älg, ett stillsamt liv och de stressas aldrig vid jakt. Det gör de däremot på slaktus och det är stor skilnad.

DanTheMan71 skrev:
Livet tas från dom av proffesionella matadorer som ser till att plågandet blir så kort som möjligt,,men visst kan det gå fel o plågandet blir längre än vad det ska bli.Sådana matadorer blir dock inte långvariga.

Betänk då hur många nötter till direktörer o rika som tagit licens på ett par veckor o anser sig vara Ragnar Skanåker..Hur många skadeskjutna djur springer det inte i skogen när dom fjantarna varit i farten.I många kretsar ses det som en "sport" det gör tamefan inte tjurfäktningen i Spanien.

Plågandet av tjurarna som du beskriver är just det jag inte gillar nånting!
Hade dom tagit ut en tjur o skjutit den på rätt sätt direkt så hade det väl inte varit så farligt, väldigt onödigt men....

Försvarar inte heller kostymnissarna som är ute i svenska skogarna och skadeskjuter vilt. Vet inte ens om det förekommer, är inte insatt för 5 öre, men det händer säkert.

DanTheMan71 skrev:
Först o främst vill jag säga att jag oxå e emot tjurfäktning men vill
ändå som halvspanjor passa på att "försvara" tjurfäktningen
som i mina ögon inte e värre än tex älgjakten eller behandlingen av nötdjur
som i många fall lever inlåsta i sina bås hela livet.
Tjurarna man använder sig av lever i det fria hela sina liv,dvs i 4-5 år till dom tas till arenan.Hur länge får en ko som blir till biff leva?
Får dom leva i det fria? Knappast.
Nu har ju inte Sverige samma klimat som Spanien, vilken är de allra största anledningen till att vi har djurstallar. Hade vi samma klimat som spanien så kunde nog mjölk produceras för 2,50:- litern utan problem och djuren kunde gå ute jämnt och vi slapp bygga dyra djurstallar och alla kostnader som blir omkring dem.
Tillägger att de allra flesta köttdjur idag går på utedrift, med lösdriftstallar, lixom många mjölkkor. Och fler lär det bli.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT