FEMA undersökning om faror mot motorcyklister

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
FEMA (The Federation of European Motorcyclists' Associations) har en online-undersökning för oss motorcyklister om vilka faror vi upplever som störst på vägarna när vi är ute och kör.

Svar ska vara inne senast den 15:e maj på länken nedan

http://www.fema-online.eu/index.php...ail,0&cntnt01articleid=204&cntnt01returnid=15

Själv hatar jag bilförare som skär kurvor med skymd sikt på smala vägar.

Haha spännande, det verkar ju vara en ganska riktad frågestund om huruvida man tycker det elektronikpaket som förra året blev väldigt aktuellt med BMW S1000rr är en bra idé osv

Haha spännande, det verkar ju vara en ganska riktad frågestund om huruvida man tycker det elektronikpaket som förra året blev väldigt aktuellt med BMW S1000rr är en bra idé osv

Ja, tyckte det var mest en massa elektroniksvammel jag också. Farthållare? Avståndshållare?

Ska man inte köra motorcykeln själv? :va

Bilförare som skär kurvor med skymd sikt är även enligt mig en av de största farorna för oss MC förare.
Sen bilar som byter fil utan att blinka eller kolla i bakspegeln på motorväg och större leder där hastigheten ibland kan vara ganska hög så man måste hänga sig på bromsen och bilar som kör ut precis framför en i rondeller eller tvärnitar i kurvor är också riktigt jobbiga...

Jag hatar bilförare som tror att vi tar mindre plats på vägen och behöver därför inte ligga lika långt ut i kanten vid möte

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park