Har en Fiat Scudo 2.0 JTD 2001 (18500mil) med problem och undrar i vilken ände jag ska börja felsöka?
Under körning så dog motorn plötsligt, stannade till och kunde starta den direkt. Varningslampan för tänd/bränslesystemet började då att lysa. När motorn dog var tändningen på och alla lampor osv var igång.
Kunde sen köra vidare som vanligt 5 mil hem sen till verkstad, och då utan problem.
Har fått felkoderna avläsa idag och de är följande: (Felkoder som genererades i samband med motorstoppet)
P0230 Pump supply fuel press low
P1112 Diesel press control
P0203 Injector 3
P0403 EGR
P0243 Overboost valve
P1404 Additional heater 2 and preheater circuit
P1135 3 Piston Deactivation
Verkstaden hade inget direkt svar på vad det kan vara, dom ger än väl inga lösningar gratis å andra sidan
Dom sa, testa häll i dieselcleaner i tanken.
Sitter ingen effektbox elelr dyl. i den
Har googla lite och finns massa olika förslag och teorier, Men hur börjar jag felsöka? Vad ska ja kolla först? Vad kan man utesluta osv osv?
Ös på med förslag nu
Tacksam för hjälp 
Under körning så dog motorn plötsligt, stannade till och kunde starta den direkt. Varningslampan för tänd/bränslesystemet började då att lysa. När motorn dog var tändningen på och alla lampor osv var igång.
Kunde sen köra vidare som vanligt 5 mil hem sen till verkstad, och då utan problem.
Har fått felkoderna avläsa idag och de är följande: (Felkoder som genererades i samband med motorstoppet)
P0230 Pump supply fuel press low
P1112 Diesel press control
P0203 Injector 3
P0403 EGR
P0243 Overboost valve
P1404 Additional heater 2 and preheater circuit
P1135 3 Piston Deactivation
Verkstaden hade inget direkt svar på vad det kan vara, dom ger än väl inga lösningar gratis å andra sidan

Sitter ingen effektbox elelr dyl. i den
Har googla lite och finns massa olika förslag och teorier, Men hur börjar jag felsöka? Vad ska ja kolla först? Vad kan man utesluta osv osv?
Ös på med förslag nu