Felkod Ducati 1198 S

Andreas R

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2008
Hoj
1198 S
Tjo var ute en sväng förut i de underbara vädret.. Helt plöttsligt började den gå lite orent de fanns lixon ingen ork i den eller jo ork fanns man märker det mest när man ligger på jämn gas att den går lite ojämnt sen någon gång då och då blinkar växlings indikator lampan nr 1 till men det är bara ibland men den går lite ojämnt hela tiden inte.. Någon som vet vad detta kan vara?? Någon som varit med om något liknande?? Ringde 2 st akturiserade Ducati verkstäder och frågade men fick så idiotiska svar så de är inte ens värt att nämna..

Någon sa att de kan vara wiren till splället på avgasröret som spökar ligger det något i detta tro?? Någon kunnig som har någon ide?? Möjligt vis någon som har en svensk instruktionsbok och kan kolla upp vad det är??

Vore tacksam för svar..

// Andreas

Traction control?

Är det inte traction controlen som spökar då. Har du testat att slå av den. Jag har en svensk bok hemma.

Tja tack för svaret klart ja ska testa och stänga av den :) hadde DTC på läge 8 tror jag.. De lite konstiga är att åker jag t.ex i 80 km/h med jämn gas så svankar den lite i varvet men detta är marginellt.. Du skulle inte vilja kolla i din bok vad och om det står något vad det kan vara som spökar om lampa nr 1 blinkar till någon gång ibland :)

Tja tack för svaret klart ja ska testa och stänga av den :) hadde DTC på läge 8 tror jag.. De lite konstiga är att åker jag t.ex i 80 km/h med jämn gas så svankar den lite i varvet men detta är marginellt.. Du skulle inte vilja kolla i din bok vad och om det står något vad det kan vara som spökar om lampa nr 1 blinkar till någon gång ibland :)

Lampan, alltså den högst upp till vänster har två funktioner
1. Blinkar 800varv innan varvtalsbegränsning slår till
2. När traction controlen börjar strypa bränsle.

Läge 8 är rätt så känslig, speciellt om det är lite guppigt.

Om det tröstar dig så går min (kör helt orginal) oxå lite konstigt i bland. Jag tycker att det känns som den lider av vacumtank. Jag har fått för mig att det blir bättre när jag tankat fullt. :confused:

Tja jog var ute och testade den idag med respektive utan DTC och tycker att den gick renare med dtc - off.. Men jag är ändå lite tveksam om det är detta men men får kolla upp det lite nogare.. Tack för svar iallafall.. om man ligger på jämn gas märks det mest men är väldigt lite den går orent så är nog ingen allvarlig grej iallafall :)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!