Fel A2-strypning med sportavgassystem

141592653589

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2018
Ort
SOLNA
Hoj
MT-07 A2 2017
Hej har hamnat i en ganska olycklig och unik situation. Det var så att jag gick omkull med hojen i låg hastighet och full skyddsutrustning.

Grejen är att hojen är av årsmodell 2017 och därmed ska vara strypt med elektronisk strypning och stypningsbrickor i insug (enligt regbevis). Den att förre ägaren körde med elektronisk strypning+trottlestopp (trottlestopp användes på tidigare årsmodeller av samma hoj).

Det innebär att nu och vid skadetillfället så är hojen bara strypt elektroniskt och med trottlestopp. Undrar om jag kan torska på detta nu när jag lämnar in den på verkstad? Värt att tillägga är att jag har ett akrapovic carbon sportavgassystem som sägs öka effekten med 1,9 kw. Kanske också torskar på att avgassystemet ökar effekten till t.ex. 36 kw om de nu bänkar hojen? Ska jag försöka mig på att sätta in insugsbrickor (verkar förjävla omständligt), alternativt lämna in den på verkstad för att de ska stoppa in brickorna. Och sista frågan borde jag hitta ett ställe att bänka hojen före jag lämnar in den för att se till att det inte är över 35 kw?
 
Varför skulle dom bänka hojen för att du vurpat? Du kan nog utan att sova dåligt på nätterna lämna in din hoj för reparation.
 
Håller med Corepax. Det kan bra att måla fan på väggen ibland när man kör hoj, men inte FÖR mycket. Vurpade du i låg hastighet antar jag dessutom att skadorna mestadels är kosmetiska, dvs inga ingrepp i motorn.
 
Jag skulle nog inte oroa mig, vad en dyno visar som resultat om den nu skulle bänkas så finns det många saker som skulle kunna förklara om den visar 34, 35 eller 36kw, drevning påverkar, däck påverkar, dynon påverkar, temp, luftfuktighet på just dagen för bänkningen påverkar. tuta o kör bara och få skadorna åtgärdade :tummenupp
 
Står hojen hemma & dräller så kan du ju iaf byta ljuddämparen, så det inte lyser i ögonen på en processlysten skadereglerare på besök i verkstan.
 
Det ska ju i så fall vara en väldigt nitisk kontrollant. Speciellt om hojen faktiskt är strypt.
Är det dessutom en hyfsat billig hoj kan det vara mer ekonomiskt för dem att lösa in vid hög kostnad än att kolla alla hojars strypning.

Men som sagt, tärningen är kastad, nu är det bara att se hur den landar, och uppskattningsvis tror jag inte det kommer vara något problem.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top