Fc-moto, funkar bra? eller hur var det?

_joppe_

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2010
Hoj
z750 -09
Funkar det att beställa ifrån Fc moto eller? hur gör ni med betalningen? vet att det finns nån liknande tråd men sökverktyget funkar ju som en, , ,jag vet inte vad. ...

Kort svar: Ja det funkar att beställa från FC-Moto.

Långt svar: Det kan ta en jäkla tid innan dom får iväg dina saker. Betala med kort eller postförskott, båda funkar lika bra.

Funkade klockrent i mitt fall. Beställde för ca 1 månad sen en hjälm. Kom på 3 dagar. :tummenupp

Instämmer i kören. Beställde ett skinnställ, visade sig vara slut på lagret, fick då ett annat av samma märke men motsvarande det jag beställt från början till samma pris, trots prisskillnaden på 150€ till min fördel. :tummenupp
Tog någon vecka allt som allt.

Last edited:
Jag får svara Nja...

Jag har beställt stövlar därifrån två gånger, första gången tog det 6 veckor och inga svar på mailen när jag eftersökte leveransen. Andra gången tog det fem dagar, så då var det ju inget att klaga på.

Anledningen att jag är tveksam till att handla därifrån igen är att tjejen innan semestern skulle ha ett allvädersställ. Vi var såklart ute i dålig tid (2,5 veckor innan avfärd) så jag ringde tysken och förklarade läget och vilket ställ det var hon var ute efter och frågade om han kunde leverera det på en vecka. Han sa att det absolut inte skulle vara några problem så jag lade ordern direkt och betalade med kort och skrev samma meddelande i "meddelande-rutan" i beställningen som jag levererat via telefon så det inte skulle bli något strul.

Beställningen gick igenom till "processed", men när statusen inte hade ändrats på 7 dagar ringde jag igen och frågade hur det gick med stället. Fick till min förvåning svaret att han kunde skicka det om tidigast tio dagar på grund av att han hade "så många beställningar just nu". Och till råge på allt hade han mage att säga sig inte komma ihåg vårat samtal, eller ha sett "kraven" på leverans som jag bifogade beställningen. Man får väl prioritera lite för att hålla sina kunder nöjda och kvar? Det kan väl inte ta mer än tjugo minuter att packa och stämpla en leverans till en kund som är så angelägen om att få köpa av en?! :gnissla

Då blev jag förbannad och sa att det inte var så konstigt att man förlorat två världskrig med så dålig planering! :mad:

Förresten finns det redan en tråd i ämnet; http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=144815
Den har bara 1,020 inlägg, så efter att du läst den har du säkert fått en väl nyanserad blick på läget!! :yoparty

Last edited:
Verkar vara lite blandade erfarenheter därifrån. Mina erfarenheter är kanon. Beställde ett par byxor som kostade 4995:- här i Sverige. Fick betala 340 euro och byxorna kom med UPS till dörren på 3-4 arbetsdagar :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph