FC-moto.de och betalhjälp?

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Hej!

Har såklart hittat überbilliga tofflor på Fc-moto som jag vill köpa (halva pris mot Svedala).

När jag försöker betala med Credit Card på FC-moto så kommer det upp

"Invalid merchant configuration, cant process payment". Har prövat 3-4 olika kort (alla har pengarna som krävs) men får samma resultat.

Har mejlat Paypal osv (kopplat på nått sätt?) och googlat som en dåre men hittar inga svar. Ser andra som fått samma fel men aldrig någon lösning...

FC-moto själva har jag mejlat 3-4 gånger under 2 veckors period utan svar.. :mad:

De använder (QENTA/QPAY).

Hjälp ?

EDIT:

Hej!
Tack för att du har kontaktat PayPal angående ditt betalningsproblem.
Jag har sett över ditt email och förstår att du försöker göra en betalning men att du får felmeddelandet att du måste acceptera ett billing agreement först. För att göra detta så måste du ta kontant med säljaren.
Buyers must agree to the Payment Agreement before a merchant can withdraw a payment from your PayPal account. A Payment Agreement can be set up with an individual merchant to fund purchases made on the merchant's website.

To begin the process and to find the Payment Agreement, visit the merchant's website. If PayPal is displayed as a payment option and a PayPal Payment Agreement is offered, you can enter into a Payment Agreement with that merchant. You can't enter into a Payment Agreement on the PayPal website.

By accepting the agreement, you authorise the merchant to withdraw the payment directly from your PayPal account for your purchases. If you don't agree, please click the 'Cancel' button.

Vi är glada att vi kan hjälpa dig. Tack för att du har valt PayPal!
Med vänlig hälsning,
Niklas
PayPal

^ Hittar inte nått av följande i betalnings- eller utcheckningsprocessen, någon som vet?

"Invalid merchant configuration, cant process payment".

Fick samma meddelande när jag försökte för några dagar sen.
Inget fel på kortet. Har använt det nyligen (både inrikes- och utrikesbeställningar).

Som tur är så har de fler betalningsalternativ. :tummenupp
Kör med cod istället.

Jag säger som haobey, välj "Cash On Delivery" istället. Då slipper du dessutom ligga ute med pengar medans du väntar på varorna. Det fungerar klockrent.

"Invalid merchant configuration, cant process payment".

Fick samma meddelande när jag försökte för några dagar sen.
Inget fel på kortet. Har använt det nyligen (både inrikes- och utrikesbeställningar).

Som tur är så har de fler betalningsalternativ. :tummenupp
Kör med cod istället.

Jag säger som haobey, välj "Cash On Delivery" istället. Då slipper du dessutom ligga ute med pengar medans du väntar på varorna. Det fungerar klockrent.

Aha, det var som fan. Jag tvekade när jag läste om COD, att dom tar tilläggsavgifter så det blir svindyrt. Det kostar ju 40kr "extra" o välja alternativet så jag hoppas att detta är den enda tilläggsavgiften?

Tack för svaren! :tummenupp

Det är inte så att du har regionspärr på kortet som du behöver häva först? Ex spärr att handla på nätet, utanför norden etc?

samma sak hände mig. kom på att jag förnyat kortet och inte hävt regionsspärren.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT